بهترین شرکت معتمد مالیاتی

تاریخ انتشار: 1402/01/17

بهترین شرکت معتمد مالیاتی

شرکت معتمد مالیاتی به چه شرکتهایی می گویند؟ چه خدماتی را به چه افرادی ارایه می دهند؟ انواع شرکتهای معتمد مالیاتی به چند گروه تقسیم می شود؟ در این مقاله قصد داریم این موارد را توضیح دهیم.

منظور از شرکت معتمد مالیاتی چیست؟


شرکت معتمد مالیاتی یا به عبارتی شرکت معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی، اشخاص حقوقی دارای پروانه هستند که بر طبق ضوابط و دستورات ابلاغی سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به ارایه راهنمایی و آموزش های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارایه خدمات مالیاتی از قبیل خدمات مربوط به صدور صورتحساب الکترونیکی و سایر امور غیرحاکمیتی (به تشخیص سازمان) با سازمان همکاری می‌کنند.

مطابق با ماده 26 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، سازمان امورمالیاتی می تواند جهت اطمینان از عملکرد درست مودیان در انجام قوانین مربوط به سامانه مودیان مانند ثبت دقیق معاملات، صدور صورتحساب الکترونیکی و... از خدمات شرکتهای معتمد مالیاتی استفاده کند.

ماده 26 - پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مودیان- ارایه آموزش و مشاوره های فنی و غیرمالیاتی به مودیان- اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان- ثبت دقیق صورتحساب در سامانه مودیان-صدور صورتحساب الکترونیکی -دریافت استعلام های مورد نیاز از جمله گزارش های الکترونیکی پرداخت

انواع شرکت معتمد مالیاتی

 

شرکت معتمد نوع اول


مجاز به ارایه خدمات مربوط به زمینه صدور، جمع آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی و نظارت بر عملکرد مودیان در این حوزه. شرکت‌های دارای این مجوز قادر به ارایه خدمات نامبرده به خود نیز هستند.

 شرکت معتمد نوع دوم


مجاز به ارایه خدمات مرتبط با حوزه آموزش به مودیان مالیاتی و احراز تسلط آنها به حقوق و تکالیف خود در ارتباط با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سایر قوانین مالیاتی مرتبط با مودی می باشد.

شرکت معتمد نوع سوم


مجوز ارایه خدمات مربوط به حوزه خدمات مشاوره و حسابداری مالیاتی مانند مشاوره فنی و غیر مالیاتی، مشاوره مالیاتی، کمک به تنظیم اظهارنامه های مالیاتی، تهیه و نگهداری دفاتر و سایر موارد غیر حاکمیتی (به تشخیص سازمان امور مالیاتی) می باشد.

کارگروه مربوط به آموزش و توانمندسازی مودیان مالیاتی


سازمان امورمالیاتی کشور با همکاری اتاق اصناف ایران باید نسبت به آموزش و مشاوره به اشخاص مشمول اقدام کند. به این منظور یک کارگروه مرکب از نمایندگان سازمان مالیاتی، اتاق اصناف ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر استان تشکیل می شود. این کارگروه موظف است که سالیانه درخواست مودیانی را که اظهار به ناتوانی در استفاده از پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را دارند، بررسی کند. سپس در صورتیکه با در نظر گرفتن شرایطی مانند ویژگیهای جسمی مودی، منطقه جغرافیایی، سوابق مالیاتی، زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و...تشخیص به عدم توانایی مودی در استفاده از پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را دهند، شرکت معتمد مالیاتی موظف است نسبت به ارایه خدمات به این گروه از مودیان اقدام نماید.

توجه کنید که مسیولیت و جریمه‌های عدم صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان به نیابت از این گروه مودیان برعهده شرکت های معتمد مورد اعتماد خدمات مالیاتی خواهد بود. این مسیولیت و جریمه های موضوع این قانون، شامل مواردی که عدم صدور صورتحساب ناشی از کتمان درآمد توسط مودی است، نمی باشد.

نحوه انتخاب شرکت معتمد مالیاتی


شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه ها و سایر مقررات مربوط به شرکتهای ایرانی معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی، بر اساس قوانین مربوطه به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت شش ماه از لازم الاجراء شدن این قانون توسط کارگروه مربوطه تهیه می شود و به تصویب وزیر امو ر اقتصادی و دارایی می رسد.

شرکت معتمد مالیاتی برای اخذ مجوز باید یکسری شرایطی را داشته باشد که این شروط در آیین نامه اجرایی ماده 26 قانون پایانه های فرشگاه و سامانه مودیان ذکر شدند .

در حال حاضر سه شرکت ایرانی موفق به دریافت این موجوز شدند که فهرست آنها را در ادامه آوردیم.

مشخصات شرکتهای معتمد مالیاتی به شرح زیر است:

 

1- شرکت معتمد داده کاوی اول سام


نوع مجوز شرکت معتمد مالیاتی: نوع اول -  زمینه فعالیت و خدمات: در زمینه صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن   - شماره تماس: 66430554-021

860337702-021

آدرس: تهران، خیابان مطهری، خ سربه داران، کوچه حسینی راد، پلاک 8، طبقه 4

2- شرکت داده پردازی کیسان


مجوز نوع اول -  زمینه فعالیت و خدمات: در زمینه صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن- شماره تماس: 88509674-021

88509469-021

آدرس: تهران، میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، خیابان 14 شرقی، بلوار سام، پلاک 7، ساختمان سام

3- شرکت دیان همراه فردا


مجوز نوع دوم و سوم  -  زمینه فعالیت و خدمات: مجوز نوع دوم در زمینه آموزش مودیان مالیاتی ، مجوز نوع سوم در زمینه ارایه مشاوره‌های فنی مالیاتی و غیر مالیاتی-

شماره تماس: 96646-021

آدرس: تهران، بلوار دادمان، نرسیده به یادگار امام، خیابان میلاد، میلاد چهارم، پلاک 5

4-شرکت معتمد مالیاتی داده‌پردازی معتمد تیس


چهارمین شرکتی که به عنوان شرکت معتمد مالیاتی مجوز نوع اول خود را از سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرد، "شرکت داده‌پردازی معتمد تیس" است. مودیان مالیاتی می توانند در راستای انجام تکالیف قانونی خود از خدمات این شرکتها استفاده کنند.

شماره تماس: 90001515-021

آدرس: تهران، منطقه 7، شرکت داده‌ پردازی معتمد تیس

آدرس سایت: dtiss.ir

خدمات مهم شرکت معتمد مالیاتی


از جمله خدمات شرکت معتمد مالیاتی موارد زیر را می‌توان نام برد:

- نصب و راه اندازی پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی

- تامین تجهیزات مورد نیاز صدور صورتحساب الکترونیکی

- مهرو موم الکترونیکی حافظه مالیاتی

- ایجاد و تامین زیرساخت ارتباطی مورد نیاز

- پشتیبانی پایانه فروشگاهی و حافظه مالیاتی

- جمع آوری و ارسال اطلاعات صورتحسابهای الکترونیکی

- آموزش‌های لازم و مشاوره به مودیان در جهت توانمندسازی آنها برای انجام تکالیف مربوطه

شرکت معتمد مالیاتی

شرکت ایرانی معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی

در پایان


همانطور که در متن مقاله در مورد شرکت معتمد مالیاتی گفتیم، تاکنون پنج مجوز فعالیت برای شرکت‌های «داده‌کاوی اول سام»، «داده پردازی کیسان» و «شرکت داده‌پردازی معتمد تیس» با مجوزنوع اول و شرکت «دیان همراه فردا» با مجوز فعالیت نوع دوم و سوم صادر شده است. متقاضیان دیگری که برای اخذ مجوز درخواست می‌دهند، درخواست آن ها در مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور بررسی می‌شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر، مقالات قبلی ما که در زمینه سامانه مودیان مالیاتی هست را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید.



انواع پایانه های فروشگاهی



انواع صورتحسابهای الکترونیکی


دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید