سامانه کار دورکاری و فریلنسری حسابداران

تاریخ انتشار: 1403/02/26

سامانه کار دورکاری و فریلنسری حسابداران

در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی از ورود به سامانه مشاوران، ثبت رزومه و نحوه کار با این سامانه را قدم به قدم همراه با عکس برای رفاه حال شما توضیح دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ورود به صفحه تکمیل رزومه مشاوران و حسابداران دورکار 

پس از ورود به صفحه اصلی سایت، گزینه "دریافت رزومه و گواهینامه / رزومه بنویسید " را از نوار ابزار کلیک می‌کنید تا وارد صفحه ای شوید که فرم مربوط به تکمیل رزومه (محتوای رزومه شما) را مشاهده کنید.

رزومه بنویسید

 

توجه

اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید کافیست پس از ورود به سایت گزینه ورود/عضویت را بزنید و با کاربری خودتان (شامل شماره موبایل و کلمه عبور) وارد شوید ولی در صورتیکه بار اولی هست که وارد سایت می‌شوید، تصویر زیر برای شما باز می‌شود روی عضویت و ایجاد حساب کلیک کرده یک فرم کوتاه برای شما باز می‌شود که با ورود مشخصات هویتی (نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل ، کلمه عبور) و کلیک روی دکمه عضویت حساب کاربری مربوط به شما ایجاد می‌شود.

 

ایجاد حساب کاربری

اگر قبلا در سایت ثبت نام کردید ولی با پیغام خطا مبنی بر تکراری بودن شماره موبایل یا کد ملی مواجه شدید، حتما مقاله خطا در ورود به سایت را مطالعه فرمایید.

محتوای رزومه شما (ثبت مشخصات در قسمت مشاوران)

بعد از ورود به صفحه مربوط به تکمیل رزومه، قسمتهای مختلفی هست که باید توسط شما به عنوان فرد مشاور یا حسابدار دورکار تکمیل شود. نام و نام خانوادگی خود و سمتی را که دارید می‌نویسید.
نام :  زهرا        نام خانوادگی  : احدی         سمت : نوشتن سمت خیلی مهمه چون وقتی سمت رو مینویسین در صفحه اصلی که همه حسابداران دور کار جمع هستند سمت شما در باکس مربوط به
شما مشخص هست . مثلا میتونین بر اساس تجربه کاریتون عناوین ذیل رو برای سمت بنویسین :

1- کمک حسابدار
2-حسابدار 
3-حسبدارحقوق و دستمزد 
4-حسابدار خزانه 
5-حسابدارمالی 
6-حسابدار صنعتی 
7-حسابدار بهای تمام شده 
8-حسابدارارشد 
9-حسابدار بودجه 
10-حسابرس 
11-رییس حسابداری
12-مدیر مالی 
13-مشاور مالی مالیاتی 
14- حسابدار بین الملل
15-بازرس سیستم های مالی 
16-مدیر منابع انسانی 

نحوه همکاری

فیلد بعدی نحوه همکاری هست این فیلد به صورت کشویی و در سه سمت مختلف ارایه شده است . که در تصویرذیل مشاهده میکنید . 
1-حسابدار دورکار
 
2-حسابدار ثابت در محل 
3-مشاور مالی 


اینکه چه گزینه ای رو انتخاب کنید بسته به توانایی شما دارد . توانایی در هر یک از این سه آیتم رو در ذیل مختصری توضیح میدهم :

1-حسابدار دورکار : در صورتی این گزینه را انتخاب کنید که به امورمالی و مالیاتی کاملا واقف و مسلط باشید . در غیر اینصورت انتخاب این گزینه شما را در مسیر درستی قرار نخواهد داد و به نتیجه مطلوب نیز نخواهید رسید . برای رسیدن به سمت حسابدار دورکار نیاز است که یا تجربه کافی در سمت حسابدار ثابت در محل داشته باشید و یا اینکه دوره های سطح بندی شده حصین حاسب را تا سطح 6 گذرانده باشید . کلیه کاراموزان حصین حاسب که تا سطح 6 دوره را گذرانده اند بعنوان حسابدار دورکار تایید خواهند شد . مگر اینکه دارای امتیاز منفی باشند . 
حال در صورتیکه این گزینه را انتخاب کنید سه آیتم برای شما فعال میشود : 
1-مشاوره آنلاین : در صورتیکه این نوع مشاوره را انتخاب میکنید باید قیمتی را مشخص کنید مثلا 50،000 تومان به بالا میتونین قیمت مشاوران دیگه رو ببینین و در نهایت روی خدمات خودتون قیمت بذارین . این نوع مشاوره در محیط چت اتفاق میافتد . به این صورت که کارفرما سوالاتی را مطرح میکند و شما مشاوره لازم را به کارفرما میدهید . از آنجاییکه حسابداری یک عملیات اجرایی است . شما در هنگام مذاکره باید تشخیص دهید نیاز کارفرما چیست و بر ان اساس کارفرما را متقاعد کنید که پروژه ایجاد کند . و شما پیشنهاد خود را در پروژه ایجاد شده برای کارفرما ارسال میکنید و یا اینکه قبل از ایجاد پروژه روی مبلغی توافق کنید و بر آن اساس پروژه برای شما ایجاد شود . در اصل این مشاوره آنلاین شما را سوق میدهد به کار اجرایی و دورکاری که میتواند نیاز کارفرما را مرتفع کند . 

مشاوره آنلاین
2-مشاوره تلفنی : برای این نوع مشاوره سه تایم در نظر گرفته شده است - 15 دقیقه - 30 دقیقه - 45 دقیقه شما باید برای هر سه تایم قیمتی را مشخص کنید به طور مثال 15 دقیقه 50،000 تومان 30 دقیقه : 100 هزار تومان و 45 دقیقه  :150 هزار تومان بعد از انتخاب کارفرما و پرداخت وجه شماره تماس کارفرما برای شما درج میشود و شما با کارفرما جهت مشاوره تلفنی تماس میگیرید . مشاوره لازم را به کارفرما میدهید و در صورتیکه کار اجرایی داشته باشد . کارفرما را متقاعد میکنید تا در قسمت ایجاد پروژه برای شما پروژه ای ایجاد کند . شما نیز قیمت را پیشنهاد و در صورت توافق کار را بصور دورکاری انجام میدهید . 

نرخ مشاوره

3-ایجاد پروژه : این قسمت ایجاد پروژه برای حسابداران دورکار و مشاورفعال است . کارفرما میتواند برای هر حسابداری که میخواهد پروژه ای را با قیمت حداقل و حداکثر به مناقصه بگذارد و حسابدار نیز میتواند آن قیمت را تایید و یا قیمت بالاتری را پیشنهاد دهد و با کارفرما به توافق برسد . در پروژه ایجاد شده کلیه مواردی که کارفرما از حسابدار میخواهد آنالیز شده شرح داده میشود تا حسابدار بتواند قیمت پیشنهادی خود را ارایه دهد . 


2-حسابدار ثابت در محل : در صورتی این گزینه را انتخاب کنید که در حسابداری تا حدودی سررشته داشته باشید . همین که دانشگاه تحصیل کرده اید و یا دوره حسابداری گذرانده اید  کفایت میکند . شما با استخدام به صورت ثابت میتوانید تجربیاتی را کسب کنید که در آینده به حسابدار حرفه ای تبدیل شوید . باید طی کار نیز به معلوماتتان در حوزه حسابداری بیافزایید تا کارهای ثابت و یکنواختی که در طول روز در امور مالی انجام میدهید شما را به یک حسابداربا اطلاعات کم تبدیل نکند . زیرا حسابدار ثابت در محل شما را محدود به اجرای اموری یکسان میکند و باعث میشود پیشرفت شما متوقف شود . 
3-مشاور مالی : در صورتی این گزینه را انتخاب کنید که شما یک وکیل و یا مشاور مالیاتی هستید و باید حتما سطح 7 و 8 دوره حسابداری حصین حاسب را گذرانده باشید . اگر توانایی در این دو سطح را ندارید نباید این گزینه را انتخاب کنید  . گزینه مشاورمالی نیز به مانند حسابدار دورکار و پروژه ای برای شما دو گزینه مشاوره آنلاین و تلفنی را فعال میکند و میتوانند مانند توضیحاتی که در قسمت حسابدار دورکار مطرح شد عمل کنید . اصولا مشاوره گرفتن از مشاوران مالی و مالیاتی قیمت بالاتری نسبت به حسابداران دورکار دارد . 

وضعیت رزومه مشاوران

در بخش وضعیت رزومه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید  3 حالت وجود دارد:

عدم نمایش رزومه
با انتخاب این گزینه، رزومه شما در سایت برای افراد نمایش داده نمی‌شود.

نمایش برای اعضا 
فقط برای اعضایی که عضو سایت هستند، رزومه شما قابل نمایش می‌شود.

نمایش عمومی 
تمامی افراد می‌توانند رزومه شما را مشاهده کنند.

بهتر است که رزومه خود را در حالت نمایش عمومی قرار دهید تا کلیه افراد حتی افرادی که عضو سایت نیستند بتوانند رزومه شما را مشاهده و درخواست بدهند.بعد ازانتخاب فیلدهای کشویی جنسیت (خانم / آقا) و تحصیلات (سیکل، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری) ، نوبت به فیلد انتخاب مهارتها و تخصص ها می‌رسد.

انتخاب مهارتها و تخصص ها

این قسمت به صورت یک کشو فعال است که مهارتهای مختلفی در آن درج شده است.
مهارتها و تخصص ها که در منوی انتخاب مهارتها مشاهده می کنید عبارتند از:امور مالیاتی، حسابرسی تامین اجتماعی، تهیه گردش وجوه نقد، حسابرسی و ممیزی مالیاتی، تهیه لیست حقوق و دستمزد، تهیه گردش مواد و کالا، تهیه بهای تمام شده، قیمت گذاری محصولات، استخراج لیست اموال ودارایی ها، ثبت شرکت و تغییرات، افزایش سرمایه، پلمپ دفاتر و..
هر کدام از مواردی که طبق کشوی باز شونده شامل مهارتها و تخصص های شما می‌شود انتخاب کنید.

انتخاب مهارتها

در قسمت استان- شهر، استان و شهر مربوطه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. مثلا:

اصفهان-اصفهان
اصفهان-اردستان
اصفهان-مبارکه
تهران-ری
تهران-قدس
تهران-قدس
تهران-تهران 
و . . . 

پس از انتخاب استان و شهر، نوع مشاوره (آنلاین/تلفنی) و نرخ های مربوطه را نیز همانطور که در پاراگراف های قبل گفتیم، تعیین می‌کنید.

درباره من مشاوران

در فرم رزومه،  کادری تحت عنوان"درباره من" وجود دارد که در این کادر می‌توانید اطلاعات اضافه تری از خود برای مشاوره گیرنده ها بنویسید. این اطلاعات به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی بهتری شما را انتخاب کنند.

چند متن نمونه برای قسمت درباره من براتون مینویسم که بتونین در پر کردن رزومه از این متن ها استفاده کنید : 

متن درباره من

با برخورداری از 8 سال سابقه کاری در شرکتهای ساختمانی، شرکتهای متخصص در زمینه کالاهای مصرفی خوراکی و شرکتهای نفت و گاز بین المللی، عمده تجربه من شامل حسابداری مالیاتی، حسابداری فروش و انبار و راه اندازی سیستم حسابداری می‌شود. در اجرای نرم افزار هلو به طور کامل تجربه دارم و به کار با نرم افزار اکسل کاملا آشنا هستم.

متن درباره من

اینجانب مشاور و وکیل رسمی مالیاتی، یکی از پیشروان در ارایه خدمات مالی و مالیاتی هستم. با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه مشاوره، وکالت، راه اندازی و بهینه سازی سیستم های مالی و حسابداری، توانسته است با شرکتها و کسب و کارهای بزرگ و معتبر در حوزه های تولیدی، بازرگانی، خدماتی، پیمانکاری و واردات و صادرات همکاری داشته باشد. اینجانب با بهره گیری از جدید ترین روشها و ابزارهای مدیریت مالی و مالیاتی استفاده می کند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارایه می‌دهد.

متن درباره من

اینجانب با سابقه ای نزدیک 16 سال در حوزه های مختلف حسابداری به صورت ثابت در محل و همچنین دورکاری مشغول فعالیت بودم. دوره های مختلفی را گذراندم. برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل برای من اهمیت دارد. در هر فعالیتی سعی می کنم بیشترین تلاش و بهترین کار خود را ارایه دهم و همه چیز به صورت شفاف و کامل انجام شود. مسیولیت پذیری و تعهد کاری بالایی دارم.

متن درباره من

بنده در سمت مشاور مالی و مالیاتی، یک کارشناس مالی مبتکر - عملگرا و قاطع هستم . در برخورد با مسایل از منطق استفاده می‌کنم .  زیر فشار کاری خونسرد عمل می‌کنم . از مشاغل پرانرژی لذت می‌برم و همزمان توانایی کنترل پروژه های مختلف در حوزه های خدماتی - بازرگانی - پیمانکاری و تولیدی را دارم.

متن درباره من

کارشناس ارشد حسابداری با بیش از 10 سال سابقه حسابداری در شرکت های تولیدی، خدماتی،بازرگانی-مسلط به امور مالی و اداری-مسلط به نرم افزارهای تخصصی مالی و حسابداری.

 

سوابق کاری و شغلی مشاوران 

بخش بعدی که باید تکمیل شود مربوط به سوابق کاری و شغلی شماست. باید سابقه کاری و شغلی خود را در این قسمت به هر تعدادی که هست اضافه کنید.  عنوان شغلی، سال و شرکت یا سازمانی که در آن مشغول بودید یا سابقه دارید را درج کنید. در صورتی که بیش از یک مورد داشتید ، "افزودن سابقه کاری و شغلی جدید" را بزنید و اطلاعات مربوطه را درج کنید.

سوابق کاری و شغلی

برای نمونه ، چند مورد از سوابق کاری را در اینجا آوردیم تا شما بر اساس سوابق شغلی و کاری خود با نحوه تکمیل آن آشنا شوید
عنوان: مشاور مالی و مالیاتی
سال: 1379 تا کنون
شرکت/ سازمان: شرکت بازرگانی تانا طب پویا فعال در حوزه خرید و فروش تجهیزات پزشکی مفاصل زانو میباشد . این شرکت دارای سازمانی با 10 کارمند در حوزه فروش و مالی فعالیت میکند

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
عنوان: مشاور مالی و مالیاتی
سال: 1389 تا کنون
شرکت/ سازمان: شرکت پیمانکاری شایان بتن پویا فعال در حوزه راه اندازی خطوط آب و فاضلاب استان اصفهان میباشد . این شرکت با بیش از 500 نیرو و ماشین الات توانسته است بیش از 80% خطوط راه اندازی آب و فاضلاب را هندل کند ..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عنوان: توسعه دهنده نرم افزار
سال: 1401 تا کنون
شرکت/ سازمان : حصین حاسب سپاهان

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بخش آخر از تکمیل رزومه مربوط به افتخارات، دستاوردها و جوایزی هست که کسب کرده اید.

افتخارات و جوایز

عنوان افتخار، سال و شرکت یا سازمان مربوطه در این کادرها وارد می‌شود. بطور نمونه چند عنوان را در ذیل مثال میزنم : 

عنوان: طراحی سیلابس منحصر به فرد مالی و ثبت در سازمان فنی و حرفه ای کشور
سال: 1386
شرکت/ سازمان: سازمان فنی و حرفه ای

---------------------------------------------------------------------------------

عنوان: تالیف کتاب حسابداری و حسابرسی
سال: 1393
شرکت/سازمان: انتشارات سازمان حسابرسی

در نهایت پس از تکمیل تمامی موارد ذکر شده، دکمه ذخیره را می‌زنید. در این صورت پیغامی مبنی بر ذخیره موفقیت آمیز اطلاعات برای شما نمایان می‌شود و کار تکمیل رزومه به پایان می‌رسد.

سوالات متداول

تفاوت مشاور مالی و حسابدار دورکار چیست؟

مشاور مالی فردی است که به صاحبان کسب و کارها و مدیران سازمانها راهنمایی و مشاوره لازم جهت سرمایه گذاری و پیشبرد اهداف مالی سازمان را ارایه می‌دهد. معمولا مشاوران مالی و مالیاتی در مشاوره های خود، قیمت بالاتری نسبت به حسابداران دورکار دارند. یک مشاور مالی باید سطح 7 و 8 دوره حسابداری موجود در آموزشگاه حصین حاسب را گذرانده باشد و توانایی های لازم را کسب کرده باشد. حسابدار دورکار باید دارای تجربه کافی در سمت حسابدار ثابت در محل باشد و توانایی تحلیل پروژه ها به صورت دورکاری را داشته باشد. در این صورت یک سازمان جهت دورکاری می تواند به وی اعتماد کند. اگر فردی تجربه لازم در سمت حسابدار ثابت در محل را ندارد می‌تواند دوره های سطح بندی شده حصین حاسب را تا سطح 6 بگذراند . کارآموزان حصین حاسب که تا سطح 6 دوره را گذرانده اند بعنوان حسابدار دورکار تایید خواهند شد، مگر در موارد استثنا که دارای امتیاز منفی باشند .

تفاوت حسابدار ثابت در محل و حسابدار دور کار چیست؟

حسابدار ثابت در محل باید تا حدودی در حسابداری سررشته و آشنایی داشته باشد. برای این کار کافیست در دانشگاه تحصیل کرده باشید و یا دوره حسابداری را گذرانده باشید . اگر به صورت حسابدار ثابت در محل استخدام شوید، میتوانید با کسب تجربه در آینده به حسابدار حرفه ای تبدیل شوید. در طی کار نیز باید به مهارتهای خود در حوزه حسابداری بیافزایید تا کارهای ثابت و یکنواخت مالی در طول روز شما را به یک حسابدار با اطلاعات پایه ای اندک تبدیل نکند و بتوانید به مرور پیشرفت کنید.

حسابدار دورکار باید به امور مالی و مالیاتی مسلط باشد تا به نتیجه مطلوب در دورکاری برسد. لازمه ی دستیابی به سمت حسابدار دورکار، برخورداری از تجربه کافی در سمت حسابدار ثابت در محل یا شرکت در دوره های سطح بندی شده حصین حاسب تا سطح 6 است.

تفاوت جلسه تلفنی با آنلاین چیست؟

مشاوره تلفنی جلسه‌های 20 الی 45 دقیقه‌ای است. محدودیت در زمان تلفن و پاسخگویی وجود دارد.ا
مکان ارسال مدارک برای متخصص قبل از رزرو هست.
مشاوره آنلاین، گفتگو با مشاوران به صورت آنلاین بدون امکان صحبت در تمامی ساعات شبانه روز و همچنین امکان ارسال پیام صوتی و فایل وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله راهنمای کامل و قدم به قدم از ثبت نام در سامانه مشاوران حصین حاسب را برای شما توضیح دادیم، در صورتی که هنوز سوالی دارید که پاسخ آن را با مطالعه این مقاله دریافت نکردید می‌توانید در قسمت کامنت ها بپرسید. ما همواره پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

اساسنامه شرکت و نحوه تنظیم آن

اساسنامه شرکت و نحوه تنظیم آن

هر آنچه در مورد اساسنامه شرکت باید بدانید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/03/27

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید

نظرات کاربران

مشاوره رایگان