حسابدار ثروتمند؛ آیا حسابداری می تواند شما را ثروتمند کند؟

تاریخ انتشار: 1402/07/15

حسابدار ثروتمند؛ آیا حسابداری می تواند شما را ثروتمند کند؟

حسابدار ثروتمند؛ آیا حسابداری می تواند شما را ثروتمند کند؟

یکی از نکات مهم برای تبدیل به یک حسابدار ثروتمند وجود اعتماد به نفس است. البته از نوع غیر کاذب (:

مطالعه و افزایش سطح آگاهی و پشتکار از عوامل دیگری هستند که می‌توانند نقش مهمی در ثروتمندی شما به عنوان یک حسابدار داشته باشند.

راه های زیادی برای ثروتمندشدن حسابدار وجود دارد. این مقاله به بررسی بهترین مسیرهایی می پردازد که ممکن است در تلاش خود برای دستیابی به ثروت در نظر نگرفته باشید. پس مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود، چه یک حسابدار تازه کار باشید چه یک حسابدار با سال‌ها سابقه کار. قبل از اینکه بدانید چگونه یک حسابدار ثروتمند شوید باید با تعریف ثروتمند بودن آشنا شوید.

ثروت برای شما چه مفهومی دارد؟

آیا صرف داشتن دارایی نقدی به مبلغ فلان میلیارد تومان در بانک یا حساب بازنشستگی و... شما یک فرد ثروتمند هستید!

به ارزش خالص دارایی‌های یک شخص (حقیقی یا حقوقی) ثروت گویند. میزان آن برابر با میزان ذخایر پولی و حساب‌های سرمایه‌گذاری به جز بدهی‌ها مثل وام و غیره است. ثروت و قدرت مالی رابطه‌ی مستقیم با هم دارند. برای دستیابی به ثروت باید برنامه ریزی داشته باشید و با استفاده از روش های رشد سرمایه و حفظ ارزش آن، قدرت مالی خود را تقویت و بهبود بخشید.

چگونه یک حسابدار ثروتمند شویم؟

شما می توانید از مشاغل حسابداری ثروتمند شوید، اما توجه کنید که کسب ثروت بالا از یک شغل معمولی به دست نمی آید. بلکه از تجربیات، مهارت ها و فرصت‌های به‌دست‌آمده از این خط کار ناشی می‌شود. یک حسابدار موفق سطح علم خود را در مورد مباحث مالی و پول افزایش می‌دهد و به دنبال این است که چگونه حسابداری ممکن است او را ثروتمند کند.

حسابدار ثروتمند

 

11 تکنیک‌ مهم برای تبدیل شدن به یک حسابدار ثروتمند 

1- هدف

هر فردی در مسیر شغلی خود اهداف زیادی دارد. بدون هدف نه زندگی معنای واقعی پیدا می‌کند و نه در شغل خود به درآمد عالی و ثروت می‌رسید. مخصوصا اگر می‌خواهید جزء حسابداران حرفه ای شوید داشتن هدف حرف اول را در موفقیت شما رقم می‌زند.

2- برنامه ریزی

برنامه ریزی برای رسیدن به هدف از اصول اولیه در کسب موفقیت هر کسب و کاری است. بدون برنامه ریزی ممکن است تا اواسط راه به یک موفقیت نسبی و  ثروت خیالی برسید اما به آن هدف والی که شما را تا انتهای مسیر به عنوان یک حسابدار ثروتمند بشناسند، نخواهید رسید.

برای اینکه این مطلب بهتر جا بیفتد فردی را در نظر بگیرید که هدف و برنامه ریزی خود را اینطور می‌نویسد:

هدف: من می خواهم تا سه الی چهار سال دیگر، یک حسابدار ثروتمند با حقوق ماهی 30 میلیون تومان در ماه شوم.

برنامه ریزی جهت رسیدن به هدف:

- گام اول؛ پیش مطالعه و تحقیق در مورد مسیری که برای رسیدن به این هدف دارم؛

- دوم؛ شرکت در کلاسها و دوره‌های آموزشی؛

- سوم؛ خرید کتابهای آموزشی معتبر و مطالعه آن‌ها جهت افزایش سطح اطلاعات و آگاهی؛

- چهارم؛ شرکت در همایش ها، وبینارها و سمینارهای حسابداری و مالی؛

(شرکت در این سمینارها باعث می‌شود در کنار آموزش با حسابداران حرفه ای و متخصص نیز آشنا شوید)

- پنجم؛ کار در یک سازمان به صورت کارآموزی یا شرکت در دوره های کارورزی برای کسب تجربه در بازار کار؛

- گام ششم؛ ارتباط و مشورت با متخصصین این حوزه و حسابداران ثروتمند که جایگاه خوبی دارند.

این مراحل فقط یک نمونه مثال از هدف و برنامه ریزی بود که برای شما بیان کردیم. هر فردی می‌تواند برای اینکه یک حسابدار ثروتمند شود اهداف و برنامه ریزی خاص خود را داشته باشد اما فراموش نکنید که در کنار انتخاب هدف و برنامه ریزی درست، تلاش و پشتکار مستمر شماست که آینده را تضمین می‌کند.

3- کسب تجربه

اگر می‌خواهید یک حسابدار ثروتمند شوید، کار با سازمانهای مختلف و کسب تجربه در این مسیر را فراموش نکنید. یک حسابدار موفق در کنار فعالیت های روتین روزانه حسابداری پروژه‌ های حسابداری مختلفی را می‌گیرد تا با چالش های کار در این حوزه بیشتر آشنا و تجربه کسب کند. همچنین به عنوان یک حسابدار در طول حرفه خود با کسب و کارهای مختلفی سر و کار خواهید داشت، که می‌فهمید چگونه کار می کنند و چرا شکست می خورند. در نتیجه سعی کنید مسیرهای اشتباهی را که آن ها در حرفه خود پیش گرفتند شما تکرار نکنید.

چگونه پروژه حسابداری بگیریم؟

توجه کنید که برای دریافت پروژه های مختلف حسابداری، باید بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت تا از انجام بقیه کارهای ضروری عقب نیفتید. هر چه بیشتر تلاش کنید شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

 4- مدیریت زمان- راز 1440

آیا می‌دانید راز 1440 راز افراد ثروتمند و افراد موفق است!

این راز چیزی نیست جز 24 ساعت ضربدر 60 دقیقه.

1440=60 * 24

یعنی 1440 دقیقه زمان که همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر می‌خواهید یک حسابدار ثروتمند شوید با اولویت بندی کارها و مدیریت زمان خود سریعتر به نتیجه مطلوب می‌رسید.

قرار نیست که یک شبه ثروتمند شوید. حسابداری موفق نتیجه یادگیری، تمرین و تکرار، کسب مهارت و تجربه برای دستیابی به بهترین جایگاه است. قرار است زمان بگذارید، تلاش کنید، راه و روشهای ایجاد انضباط مالی را یاد بگیرید تا از حسابداری به درآمد بالا برسید.

5- افزایش مهارت های نرم افزاری

در گذشته شاید کار عمده حسابداری تکمیل دفاتر وفرمها خلاصه می‌شد و برخورداری از یک دانش اولیه برای موفقیت در حسابداری کافی بود اما با گسترش این علم روز به روز نرم افزارهای جدیدتری  به بازار جهت انجام امور حسابداری و مالی عرضه شد که طبیعتا هر حسابداری که در این نرم افزارها بیشتر مسلط شود راحت تر کارها را انجام می‌دهد و از شر محاسبات دستی خلاص خواهد شد. نتیجه افزایش این مهارت ها، سرعت در انجام امور حسابداری و درآمد زایی بیشتر است.

6- کار در بهترین حوزه های حسابداری

یکی از سناریوهای دیگر برای اینکه یک حسابدار ثروتمند شوید این است که به دنبال بهترین مشاغل حسابداری و به عبارتی پولسازترین مشاغل در رشته حسابداری از جمله تحلیل گر مالی، مشاور امور مالی، حسابرس و ...باشید. البته این امر امکان پذیر است در صورتیکه روی کسب مهارت، سطح اطلاعات خود سرمایه گذاری کنید و مدام در حال یادگیری و تجربه باشید.

در مسیر تبدیل از یک کارمند حسابداری معمولی با درآمد یک حسابدار متوسط به یک مدیر مالی عالی رتبه و یا شریک یک شرکت حسابداری موفق در حالت کلی نیاز به سال ها تجربه اندوزی دارد و باید تلاش مضاعفی در این مسیر داشته باشید. ضمن اینکه برخی از حوزه های رقابتی هر چند که درآمد زایی بیشتری دارد اما امکان اینکه هر لحظه آن شغل را از دست بدهید نیز وجود دارد.

این امر باعث ترس شما نشود، شما همچنان می توانید با کسب تجربه و سابقه در یک شغل متوسط ​​حسابداری ثروتمند شوید. کافیست صبور باشید و مدام اطلاعات خود را به روز کنید.

7- مشاوره و ارتباط با حسابداران موفق و مطمین

در حوزه حسابداری حتما هر ازچند گاهی با افراد متخصص مشاوره داشته باشید تا از پیچ وخم های کار و چالش ها بهتر آگاه شوید و ایده های جدیدی بگیرید. در مسیر مشاوره و ارتباط با حسابداران کاربلد با افراد مهم بی‌شماری نیز آشنا می‌شوید  که به شما کمک می‌کنند تا در مسیر خود موفق تر و یک حسابدار ثروتمند شوید.

8- درک نحوه عملکرد کسب و کارها

درک نحوه عملکرد کسب و کارهای حسابداری ثروتمند + تجربه و مهارت حسابداری شما = کسب ثروت

این ترکیب به شما امکان می دهد بدانید چه زمانی در یک تجارت سرمایه گذاری، چه زمانی پول خود را خرج یا پس انداز کنید، چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنید، نحوه تعامل آنها، نحوه کسب درآمد، نحوه کار در حالت بحران و موارد دیگر را بیاموزید. و در یک کلام الگو بگیرید که چگونه در حوزه کاری خود عمل کنید تا سریعتر به ثروت دست یابید.

به عبارت ساده، تجربه حسابداری شما این امکان را می دهد که پول برای شما کار کند. به عنوان یک حسابدار، ثروتمندی تنها متکی به یک شغل پردرآمد نیست، بلکه گاهی باید فرصت های پردرآمد را قاپید که راه تشخیص فرصت، با تجربه‌ی صحیح است. اینطوری یک حسابدار ثروتمند می‌شوید.

9- افزایش قابلیت ها

در هر زمینه‌ی شغلی مخصوصا حسابداری هر چقدر میزان توانایی ها و قابلیت های خود را پرورش دهید فرصت های مطلوب تری در اختیار شما قرار می‌گیرد و شانس بیشتری برای رسیدن به ثروت و دارایی بالا خواهید داشت. برخی فرصت ها برای همه افراد یکسان است اما این به شما بستگی دارد تا چقدر آمادگی داشته باشید تا آن فرصت را از آن خود کنید.

10- تخصصی کار کنید

کار در حسابداری را علاوه بر مسیولیت های روتین معمول حسابداری به سمت تخصصی پیش ببرید. یکی از دلایل عدم موفقیت و شکست در بازار کار، غیر تخصصی کار کردن است. از آنجاییکه تعداد افراد شاغل در حسابداری زیاد هستند بازار نیاز به افراد متخصص دارد. سعی کنید خدمات و فروش خود را در یک حوزه خاص قوی کنید و به جایگاه اعلی برسانید. به نحوی که مثلا وقتی افراد سراغ یک کالا یا خدمات خاصی در زمینه حسابداری را می‌گیرند اکثریت غریب به اتفاق، شرکت یا سازمان شما را برای ارایه آن خدمت معرفی کنند چون می دانند کمتر فردی مثل شما در آن حوزه تخصصی کار کرده و خریدار خدمات شما هستند.

11- از بدهی اجتناب کنید

برای اینکه یک حسابدار ثروتمند شوید تا حد امکان سعی شما دوری از بدهی باشد. افراد میلیونر از بدهی دوری می‌کنند. فقط با یکبار هزینه و کارت کشیدن برای مبلغی هنگفت ممکن است تمام تلاش خود را به هدر دهید. برای هزینه های ماهانه یک بودجه مشخص برنامه ریزی و اجازه ندهید برخی امور غیر ضروری باعث بدهکاری بالای شما و دوری از مسیر ثروتمند شدن شما شود.

سخن آخر

حال که راه های تبدیل شدن به  یک حسابدار ثروتمند را با هم مرور کردیم، پیشنهاد می‌کنیم جهت افزایش اطلاعات خود مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید. در پایان اگر راه های دیگری برای حسابدار ثرتمند شدن سراغ دارید در قسمت کامنت ها بنویسید تا سایر خواننده ها نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

هشت روش کسب درآمد در حسابداری

یازده تکنیک کاربردی برای درخواست افزایش حقوق


اساسنامه شرکت و نحوه تنظیم آن

اساسنامه شرکت و نحوه تنظیم آن

هر آنچه در مورد اساسنامه شرکت باید بدانید.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/03/27

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید

نظرات کاربران

مشاوره رایگان