16 تا از بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

تاریخ انتشار: 1402/08/03

16 تا از بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهت کمک به پیمانکاران در مدیریت بهتر امور مالی همچنین در پروژه‌های ساخت و ساز و فعالیتشان اهمیت فراوانی دارد. شرکت های پیمانکاری به طور کلی چالش‌های زیادی را در بخش حسابداری خود دارند لذا همواره به دنبال بهترین نرم افزار پیمانکاری هستند که بتواند کلیه فعالیت‌های حسابداری آن‌ها را به بهترین نحو مدیریت و نظم بخشد. در این مقاله لیستی از بهترین نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری را برای شما معرفی می‌کنیم.

اهمیت نرم افزار حسابداری پیمانکاری

اجرای فرآیندهای حسابداری شرکت‌های پیمانکاری و ساخت وساز توسط بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری آسان تر می‌شود. می‌دانیم هر پروژه پیمانکاری از نظر زمان انجام پروژه، مصالح، حقوق و غیره متفاوت است لذا مدیر یک پروژه پیمانکاری برای کنترل امور مختص به آن پروژه نیاز به استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری دارد. این نرم افزارها می‌توانند امکان مدیریت همزمان چند پروژه و تحلیل اطلاعات مالی را انجام دهند. همچنین با استفاده ازاین نرم افزارها به راحتی در سطوح مختلف می‌توانید گزارش تهیه کنید. بهترین نرم افزارهای حسابداری در زمان شما صرفه جویی می‌کنند و می‌توانید به پروژه های خود سرعت بخشید.

بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

لیست 16 تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری

1- نرم افزار حسابداری پیمانکاری هلو

نرم‌افزار ویژه پیمانکاری هلو نسخه‌ای یکپارچه و جامع از سری نرم‌افزارهای مشاغل هلو  و دارای یک نسخه ساده و دو نسخه پیشرفته است. این نرم‌افزار با زیرسیستم های حسابداری، خزانه‌داری، بازرگانی، انبار، تولید، حقوق و دستمزد، اموال پیمانکاری و دورکاری، پاسخ‌گوی شرکت‌های پیمانکاری است.

از جمله امکانات و ویژگی‌های این نرم افزار به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

- امکان ایجاد سرفصل‌های هزینه پروژه مانند حقوق و دستمزد، اجاره ماشین آلات و سایر هزینه ها؛
- معرفی انبار مواد اولیه و مصالح برای خرید ملزومات و مواد مصرفی پروژه ها؛
- مغایرت گیری دفاتر و اسناد؛
- امکان صدور چک و واریز نقدی از صندوق یا تنخواه به حساب هزینه های هر پروژه ؛
- تخصیص سرفصل هزینه به یک پروژه خاص برای جلوگیری از اشتباهات کاربر؛
- قابلیت اتصال به سامانه مودیان؛
- امکان معرفی چکهای ضمانتی؛
- گزارشات مختلف از جمله گزارش انبار شامل لیست کامل موجودی محصولات و ملزومات، گزارش عملکرد اشخاص و کارفرمای هر پروژه، گزارش مراکز هزینه شامل گزارش عملکرد هر پروژه بصورت مجزا، گزارش سود یا زیان هر پروژه  و گزارشات مالیاتی.
- و بسیاری امکانات تخصصی و عمومی دیگر که در سایت نرم افزار هلو نیز می‌توانید مشاهده کنید.

2- نرم افزار حسابداری سپیدار

 سپیدار در لیست بهترین نرم افزارهای حسابداری است که برای شرکتهای مختلف از جمله شرکتهای پیمانکاری مناسب است. نرم افزار حسابداری پروژه سپیدار امکان ثبت، طبقه بندی و گزارش گیری از صورت هزینه، صورت وضعیت و تسویه حساب‌های مختص هر پروژه را با دقت و سرعت بالا برای کاربر فراهم می‌کند؛ همچنین یک ابزار قدرتمند جهت مدیریت مالی هم‌زمان چند پروژه پیمانکاری است و امکان محاسبه بهای تمام شده‌ هر پروژه را در لحظه فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری ساختمان سازی و پیمانکاری سپیدار موارد زیر را می‌توان نام برد:

- امکان ثبت مناقصه، ثبت انواع ضمانت‌نامه‌های پرداختی و دریافتی برای شرکت در مناقصه و کلیه هزینه‌های شرکت در آن
- ثبت انواع صورت وضعیت
- گزارش گیری از میزان پیشرفت پروژه ها
- قابلیت ثبت متمم، الحاقیه، دستور کار و صورت جلسه برای قراردادها
- امکان دریافت فهرست بهای اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه
- ثبت انواع ضرایب برای قراردادها و اعمال در صورت وضعیت مربوطه به صورت خودکار
- ثبت هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد، استهلاک دارایی های ثابت، هزینه‌های سربار، هزینه‌های پیمانکاران، مواد و مصالح و...
- یکپارچگی نرم افزار مدیریت پروژه با سیستم‌های انبار، دریافت پرداخت و حقوق دستمزد
- ثبت قراردادها برای پیمانکاران دسته دو
- قابلیت گزارش گیری های مختلف از جمله گزارش گیری از درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی به تفکیک هر قرارداد، گزارش گیری هزینه‌ها به تفکیک عوامل هزینه و...
- مدیریت ضمانت ها با قابلیت ثبت ضمانت نامه ها به تفکیک هر قرارداد
و...

3- نرم افزار حسابداری کاوش فردا

یکی دیگر از بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری، نرم افزار کاوش فردا است. این نرم افزار حسابداری پیمانکاری شامل کلیه اطلاعات مربوط به پروژه ها، قراردادها، کارفرماها، پیمانکاران و … است. با کمک نرم افزار کاوش می توانید تمام هزینه ها و گردش های مالی پروژه ها را به تفکیک ثبت و گزارشات مختلفی از آن‌ها بگیرید. امکانات نرم افزار پیمانکاری کاوش فردا عبارتند از:

- تعریف پروژه‌های متعدد و نامحدود به صورت مجزا، همچنین تعریف مراکز هزینه؛
- ارایه سرفصل‌های حسابداری مخصوص مشاغل پیمانکاری، پروژه‌ای، ساختمانی و امکان اصلاح و حذف سرفصل ها؛
-امکان ثبت کارکرد برای کارگران و پیمانکاران در پروژه های مختلف به صورت همزمان در نرم افزار ؛
- تعریف تنخواه گردان‌ و ثبت هزینه‌های انجام شده توسط آن‌ها به تفکیک هر پروژه‌؛
- سازگاری کامل با سیستم عامل های ( Windows 10 نسخه 1809 به بالا) و Windows 11، نسخه های 32 و 64 بیتی؛
- نصب رایگان و یک سال پشتیبانی و بروزرسانی رایگان؛
- قابلیت اتصال به ماژول ارسال اس ام اس؛
- امکان استفاده تحت شبکه از نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش؛
- امکان راس گیری چک ها؛
و بسیاری قابلیت های دیگر که در سایت کاوش فردا می‌توانید ببینید. برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله از ذکر تمام آنها خودداری می‌شود.

4- نرم افزار فرداد

با استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری فرداد می‌توانید از آشفتگی حسابها به یکپارچگی و شفافیت برسید. به عبارتی با این نرم افزار می‌توانید پروژه های خود را به صورت کاملا یکپارچه مدیریت کنید. امکانات و زیر سیستم های نرم افزار پیمانکاری فرداد شامل موارد زیر می‌شود:

- امکانات عمومی نرم افزار پیمانکاری؛
- زیرسیستم حسابداری؛
- زیر سیستم تامین کنندگان و انبار؛
- دریافت و پرداخت؛
- و زیر سیستم حقوق دستمزد.

در نرم افزار فرداد حساب های ثابت در سه سطح تعریف می شوند و با استفاده از حساب های تفصیلی که در چهار سطح به صورت شناور در اختیار قرار دارند می توان کدینگ حساب ها را تا هفت سطح بسط داد. یکی از چالش های افراد حسابدار در شرکت های پیمانکاری بحث مدیریت دارایی های ثابت است. نرم افزار حسابداری فرداد به واحد مالی امکان طبقه بندی این دارایی ها بر اساس محل استقرار، ایستگاه کاری، جمعدار اموال و … می دهد.

5- نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاکتوس

نرم افزار کاکتوس، بر اساس قوانین و استانداردهای حسابداری، طراحی شد. کاربر در این نرم افزار می تواند به صورت کاملاً آزاد، چیدمان سرفصل های حسابداری را انجام دهد و اسناد حسابداری را ثبت کند.  نرم افزار حسابداری کاکتوس، می تواند به صورت یکپارچه با سایر نرم افزارهای کاکتوس مانند انبارداری، خزانه داری و خرید و فروش، ارایه شود. پکیج های نرم افزاری کاکتوس شامل پکیج های حسابداری شرکتی، حسابداری فروشگاهی، حسابداری پیمانکاری و حسابداری صنعتی می‌باشد.

پکیج برنامه حسابداری پیمانکاری کاکتوس می‌تواند حوزه های مختلف پیمانکاری از جمله پیمانکاری ساخت وساز، پیمانکاری نصب کارخانجات، پیمانکاری راهسازی، پیمانکاری تامین نیروی انسانی و غیره را پوشش دهد. این نرم افزار پیمانکاری با 5 سیستم، شامل نرم افزار حسابداری پیمانکاری ، نرم افزار چک و صندوق پیمانکاری، نرم افزار خرید و فروش، نرم افزار انبارداری پیمانکاری و نرم افزار موسسات و اشخاص پاسخگوی شرکت های فعال در زمینه‌های مختلف پیمانکاری است. هرکدام از این سیستم ها، به صورت اجزایی مستقل با گزارشگیری های کامل و در قالب یک برنامه یکپارچه حسابداری پیمانکاری ارایه می‌شوند.

6- نرم افزار شایگان سیستم

نرم افزار شایگان سیستم نیز در لیست یکی دیگر از بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری است. برخی از ویژگی‌های این نرم افزار حسابداری موارد زیر را می‌توان بیان نمود:

- انواع پروژه ها و قرار دادها را می‌توانید از بخش مراکز هزینه که در 2 سطح قابل تعریف است در قالب مرکز هزینه تعریف کنید؛
- روند پیشرفت پروژه ها و میزان هزینه آنها ، مانده طرف قرار داد و سود و زیان پروژه‌ها را به راحتی به دست آورید؛
- امکان گزارش گیری های متنوع از جمله گزارش از مراکز هزینه، سود و زیان، گردش حسابهای معین و تفضیلی و دریافت اطلاعات مفید از وضعیت پیمان ها و پروژه های خود.

7- نرم افزار پیمانکاری محک

برنامه‌ریزی مالی برای هر پروژه و بودجه‌بندی آنها از نیازهای مهم محاسباتی در عملیات‌ پیمانکاری است. کلیه این روندها به کمک نرم افزار حسابداری پیمانکاری و پروژه ای محک با روش‌هایی دقیق و استاندارد انجام می‌شود. به کمک فرمول‌های محاسباتی موجود در  این نرم افزار ، سازماندهی هزینه‌های عملیات اجرایی پروژه به‌سادگی امکان‌پذیر است.

برخی از امکانات نرم افزار حسابداری پیمانکاری و پروژه ای محک:

- قابلیت تعریف پروژه‌های مختلف‌ به صورت مجزا؛
- تعریف فازهای متعدد برای هر پروژه؛
- مدیریت ضمانت‌نامه‌ها؛
- نظارت بر تسویه‌ حساب‌ها؛
- معرفی انبارهای مختلف و مدیریت همزمان آن ها؛
- تعریف تنخواه‌ گردان و ثبت هزینه‌ها؛
- ارائه انواع گزارش های حسابداری و مالیاتی؛
- کنترل موجودی مواد و کالا؛
- ثبت اسناد حقوقی و بایگانی دیجیتالی اسناد؛
- احتساب سود و زیان پروژه‌ ها.

8- نرم افزار حسابداری پیمانکاری پاد

با نرم افزار حسابداری پاد ویژه حسابداری پیمانکاری قابلیت ثبت مشخصات پروژه ها و مراکز هزینه و...امکان تعریف و تفکیک هزینه های هر پروژه و محاسبه درآمد و بهای تمام شده ی پروژه ها وجود دارد. گروه نرم افزاری پاد با همکاری حسابداران صاحب نظر و کارشناسان فناوری اطلاعات اقدام به تولید محصولاتی کاملا ممتاز و بومی در حوزه های مالی، منابع انسانی، مدیریت دارایی ها ، مدیریت ارتباط با مشتریان و …. نمود و مفتخر است که دارای محصولاتی همگام با فناوری های به روز در راستای بهبود عملکرد حوزه های مالی در کسب و کار های کوچک و بزرگ، شرکت های خصوصی و … است .

9- نرم افزار حسابداری پیمانکاری میلیونر

شرکت میلیونر نسخه خاصی از نرم افزار های خود را جهت شرکتهای پیمانکاری طراحی نمود که این شرکتها با توجه به ماهیت فعالیت خود و همچنین پروژه ها و قراردادهای متعددی که با آنها سر و کار دارند می توانند از ویژگی های این سیستم حسابداری استفاده کنند. با استفاده از ابزار دقیق موجود در نرم افزار پیمانکاری میلیونر می توانید محاسبات لازم را در اسرع وقت انجام دهید. نرم افزار حسابداری پیمان‌کاری میلیونر در گروه نرم افزار حسابداری شرکتی قرار دارد که مختص شرکت‌ های پیمانکاری تهیه و طراحی شدند. یکی از ویژگی‌های مهم نرم افزار پیمانکاری میلیونر، نسخه موبایل است. به کمک نرم افزار پیمانکاری موبایل در هر لحظه از شبانه روز و از طریق تلفن همراه می‌توانید فرآیند پروژه را مدیریت کنید.

10- نرم افزار حسابداری پیمانکاری نوین

نرم افزار ساختمانی و پیمانکاری نوین با امکان تعریف پروژه های مختلف قابل عرضه به کلیه شرکتهای پیمانکاری و ساختمانی است. در این نرم افزار می توانید تمامی امور پروژه های خود را به تفکیک مدیریت کنید. نسخه‌های این نرم افزار شامل اشخاص، حسابداری، خرید و فروش، بانک و چک، امکانات جانبی و پیمانکاری است. برخی از امکانات نسخه پیمانکاری به شرح زیر است:

-تعریف پروژه های متعدد (نامحدود) به صورت مجزا؛
-ثبت انواع هزینه ها مانند هزینه حقوق و دستمزد، خرید مصالح، اداری و… به تفکیک پروژه؛
-امکان انتقال مصالح بین انبارهای مربوط به پروژه ها؛
-تهیه صورت وضعیت برای هر پروژه در بازه زمانی مختلف؛
-مشاهده نمودار هزینه های هر پروژه؛
-ثبت و ویرایش انواع فاکتورهای خرید، فروش،مرجوعی مصالح و... برای هر پروژه؛
-امکان ثبت درصد حسن انجام کار برای پیمانکار و همچنین برای پرسنل؛
-قابلیت تهیه گزارش صورت حساب مربوط به حسن انجام کار؛
-مشاهده سود و زیان پروژه ها به صورت درصدی؛
-و...

11- نرم افزار آرین سیستم

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری، نرم افزار آرین سیستم است. در مشاغل پیمانکاری و ساختمان سازی وقتی یک پیمانکار به صورت همزمان چند پروژه در حال ساخت دارد، برای نظم بخشی به فعالیتهای خود و کاهش دوره تکمیل پروژه و در نهایت کاهش هزینه­‌های ساخت به استفاده همزمان از نرم افزار حسابداری پیمانکاری و نرم افزار حسابداری ساختمان سازی نیاز پیدا می‌کند. نرم افزار حسابداری ساختمان سازی از جمله نرم افزارهای پرکاربرد در بخش حسابداری پیمانکاری و ساختمان سازی است. استفاده از این نرم افزار موجب اطمینان پیمانکاران در رابطه با کنترل و مدیریت هزینه‌ها و درآمدها، کاهش زمان انجام عملیات حسابداری و سرعت در تهیه انواع گزارش‌ها شدند.

برخی از امکانات نرم افزار حسابداری ساختمان سازی آرین سیستم عبارتند از:

- محیط کاربری ساده و قابل فهم؛
- ارائه صورت وضعیت موقت و نهایی پیمانکاری ساختمان؛
- صدور فاکتور های مختلف و سرعت بالای پردازش اطلاعات؛
- بررسی قیمت خدمات و محصولات در پروژه؛
- محاسبه هزینه و انحراف ارزش پایانی ساختمان؛
- پیش بینی و محاسبه بهای تمام شده پروژه و انجام عملیات حسابداری.

12- نرم افزار حسابداری پیمانکاری تراز

این نرم افزار با هدف ثبت و نگهداری رویداد های مالی با گرایش پیمانکاری، طراحی شد. این شرکت نرم افزاری افتخار دارد که طبق چندین سال تجربه در تولید نرم افزارهای مهندسی و فنی از جدیدترین تکنولوژی ها در راستای گرد آوری و نگارش سیستم حسابداری بهره برده و ضمن رفع نواقص سیستمهای مالی موجود در بازار، تمامی امکانات مورد نیاز حسابداران مالی را در این سیستم به صورت یکجا در اختیارشان قرار می‌دهد.

13- نرم‌افزار پیمانکاری و مدیریت پروژه معین

نرم افزار حسابداری پیمانکاری معین با یک محیط کاربرپسند مناسب شرکت‌های پیمانکاری بزرگ و کوچک است. کاربری ساده این نرم‌افزار امکان استفاده از آن بدون نیاز به تجربه قبلی در زمینه حسابداری را فراهم می‌کند. برخی از امکانات نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مدیریت پروژه معین عبارتند از:

- امکان گروه بندی پروژه ها به صورت دلخواه؛
- ثبت قراردادهای پروژه با جزییات کامل مانند مبلغ قرارداد، مشخصات کارفرما و...؛
- ثبت ویزیتور پروژه و تعیین درصد پورسانت، تاریخ ثبت و تحویل؛
- برخورداری از بهترین بانک اطلاعاتی دنیا نرم افزار قدرتمند SQL Server؛
- قابلیت معرفی و مدیریت بی نهایت پروژه ساختمانی به صورت همزمان و به بهترین شکل ممکن؛
- امکان طبقه بندی پروژه ها؛
- گزارش گیری های مختلف از جمله قابلیت گزارش دریافت و پرداخت، گزارش هزینه ها به تفکیک هر پروژه با ریز جزییات، گزارش گیری و مشاهده سود و زیان کلیه پروژه های پیمانکاری.
و...

14- نرم افزار پیمانکاری لیام

نرم افزار حسابداری پیمانکاری لیام یکی از بهترین نرم افزارهای موجود در حوزه مالی است که می تواند نیاز کسب و کار ها را در  کلیه زمینه های پیمان کاری برطرف کند. برخی از ویژگی های نرم افزار حسابداری پیمانکاری لیام موارد زیر را می‌توان ذکر کرد:

- امکان مغایرت گیری برای هر بانک؛
- ثبت ضمانتنامه های پرداختی و دریافتی پیمانکار؛
- افزونه هوشمند پیامک؛
- اپ موبایل؛
-وجود لاگین دو مرحله ای برای امنیت بالاتر؛
-ماژول های مختلف از جمله ماژول حقوق و دستمزد، انبار، ماژول نقد و بانک و ماژول حسابداری؛
- ایجاد فرمول تولید برای شرکت های پیمانکاری که کارگاه تولید مصالح دارند؛
- یکپارچگی سیستم پیمانکاری با سیستم‌های انبار، دریافت پرداخت و حقوق دستمزد؛
- ثبت انواع صورت وضعیت‌ و انواع ضرایب برای هر قرارداد؛
- امکان گزارش گیری های متنوع.

15- نرم افزار حسابداری پیمانکاری سازه حساب

نرم افزار پیمانکاری سازه حساب امکانات مختلفی از بودجه‌بندی گرفته تا تعریف متعدد پروژه‌ها دارد و به شما در مدیریت صحیح کسب و کارتان کمک می‌کند. این نرم افزار حسابداری یکی از شناخته شده ترین نرم افزارها در بین افراد فعال حوزه پیمانکاری است و با 20 سال سابقه خود توانست کلیه نیازهای این حوزه را رفع و مدیریت یک پروژه پیمانکاری را آسانتر کند. این نرم افزار از سایر امکاناتی که نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری دارا هستند، برخوردار است و با فعالیت در بیش از صدها پروژه بصورت کاملا عملی نیازهای افراد فعال این حوزه را بررسی و رفع نمود.

16- نرم افزار پیمانکاری ممیز

نرم افزار حسابداری پیمانکاری و ساختمانی ممیز راهکار مناسبی برای حسابداری و مدیریت پروژه مشاغل پیمانکاری و ساختمانی است. برخی از امکانات این نرم افزار عبارتند از:

- مدیریت همزمان چندین پروژه و قرارداد؛
- ثبت و کنترل کارکرد پیمانکار و کارگر بر اساس دستمزد و مقدار؛
- کنترل انواع فاکتورها، هزینه ها، صورتحساب و چکها به همراه کنترل نقدینگی؛
- انبارداری و کنترل موجودی کالا؛
- دارای تاییدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک و گواهی ثبت از موسسه رسانه های دیجیتال؛
- امکان خروجی به سایر نرم افزارها مانند Excel, PowerPoint, PDF, Text File, HTML, XML JPG,  و...؛
- بهای تمام شده پروژه به تفکیک کالا و مصالح، نیروی کار، ماشین آلات و سایر هزینه ها؛
- امکان گزارش گیری و چاپ پویا.

سخن آخر

در این مقاله لیستی از مهم ترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری را معرفی کردیم . اگر شما در یک شرکت پیمانکاری کار می‌کنید و از نرم افزار دیگری استفاده می‌کنید که راضی هستید و در این لیست نیست می‌توانید در قسمت کامنت ها نام آن را ذکر کنید.

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید

مشاوره رایگان