معرفی پردرآمدترین مشاغل در ایران

تاریخ انتشار: 1402/04/26

معرفی پردرآمدترین مشاغل در ایران

معرفی پولسازترین مشاغل

 پردرآمدترین مشاغل در ایران

به نظرتون از چه شغل‌هایی میشه درآمد بیشتری کسب کرد!

پردرآمدترین مشاغل در ایران چه شغل‌هایی هستند؟

به عبارت دیگر چه شغل‌هایی می‌توانند جزء پول‌سازترین شغل‌ها باشند!

در این مقاله قصد داریم شمارا با چند شغل پردرآمد در ایران آشنا کنیم پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

پردرآمدترین مشاغل

1-تخصص در هوش مصنوعی و مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین

یکی از پردرآمدترین شغل‌ها داشتن تخصص در هوش مصنوعی و مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین است. بررسی‌ها نشان داده که تا سال 2024 درآمد این مشاغل، حدود 31 میلیارد دلار است. بر این اساس تقاضا و نیاز بازار کار به افرادی که در این زمینه تخصص دارند حس می‌شود و افراد مستعد می‌توانند در این مسیر خوش آتیه قدم بردارند.

پردرآمدترین مشاغل / مهندسی هوش مصنوعی چیست؟

مهندسی هوش مصنوعی جزء مشاغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات است که با کمک الگوریتم‌هایی، هوش انسانی را برای کامپیوترها شبیه‌سازی می‌کند.

آیا بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی در این زمینه می‌توان متخصص شد؟

با توجه به اینکه هوش مصنوعی ترکیبی از علم داده‌ها، برنامه‌نویسی و نرم‌افزار است بهتر است که تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های علوم مهندسی و کامپیوتر داشته باشید ولی برای افرادی که فاقد تحصیلات دانشگاهی در این حوزه‌ها هستند آموزش مهارت‌های لازم در زمینه‌های هوش مصنوعی جزء مقدمات اولیه‌ی ورود به بازار کار در این زمینه‌هاست.

منابع و مراکز آموزشی و همچنین سایت‌های متعددی در اینترنت نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آموزش و مهارت کمک بگیرید.

 مواردی که در بازار کار نیاز به متخصص هوش مصنوعی دارد:
  • مدیر شبکه؛
  • مدیر سایت؛
  • برنامه‌نویس؛
  • امنیت اطلاعات؛
  • طراح و تحلیلگر نرم‌افزار؛
  • صنایع مرتبط با طراحی دستگاه‌های هوشمند؛
  • و ... .

تعدادی از مهارت‌های لازم برای موفقیت و کسب درآمد بالا در این شغل:

  • مهارت برنامه‌نویسی؛
  • آشنایی کافی با الکترونیک؛
  • تسلط بر مباحث مربوط به یادگیری زبان ماشین مانند جبر خطی؛
  • رباتیک؛
  • مکانیک؛
  • تسلط بر تکنیک‌های توسعه نرم‌افزار؛
  • آشنایی با شبکه‌های عصبی؛
  • تسلط بر تجزیه‌وتحلیل الگوریتم‌ها؛
  • توانایی حل مسیله؛
  • پردازش متن، گفتار و تصویر؛
  • بینایی ماشین یا به عبارتی درک خودکار تصاویر توسط کامپیوتر.

2- برنامه‌نویسی و توسعه‌دهنده‌ی وب

اگر به برنامه‌نویسی، کد نویسی و همچنین علوم کامپیوتر علاقه دارید می‌توانید در این زمینه‌ها مهارت‌های لازم را کسب و حرفه‌ای شوید. چون در حال حاضر مشاغل و کسب‌وکارهایی که به نحوی با اینترنت سروکار دارند و در ارتباط هستند جزء پردرآمدترین مشاغل در ایران محسوب می‌شوند.

3-معامله‌گری در بازارهای جهانی و بازارهای مالی

ازجمله پردرآمدترین شغل‌ها در ایران تسلط به بازارهای مالی و معامله‌گری در این بازارهاست. در دنیای امروزی اگر شیوه‌های معامله‌گری را بلد باشید و به نحو اصولی انجام دهید جزء شغل‌های جذاب و همچنین پردرآمد می‌تواند باشد و مخصوصاً در بازارهای جهانی نیز می‌توانید فعالیت‌های خود را گسترش دهید.

اما لازمه‌ی اینکه یک معامله‌گر موفق شوید چیست؟

باید در درجه اول آمادگی و مهارت لازم رو برای فعالیت در این بازارها مانند بازارهای فارکس و ... کسب کنید. سپس با سرمایه اندک شروع و اقدام کنید. چراکه افرادی بوده‌اند که بدون زمینه وارد این حوزه‌ها شده‌اند و سرمایه خود را به‌راحتی و سریع ازدست‌داده‌اند.

 فعالیت در بازار بورس

یکی از مشهورترین بازارهای مالی، بازار بورس است. افراد زیادی در بازار بورس فعالیت می‌کنند و گاهی اوقات مردم عادی با اندک پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنند سود خوبی کسب می‌کنند.

به‌طورکلی بورس یک منطقه ثروت خیز است که اگر آگاهی لازم در زمینه بورس را داشته باشید و بی‌گدار به آب نزنید و بتونید با آموزش دیدن و تسلط به اصول اولیه‌ی بازار هوشمندانه عمل کنید در این صورت فعالیت در بازار بورس می‌تواند جزء کسب‌وکارها و پردرآمدترین مشاغل برای شما باشد.



آموزش بورس

4-طراحی وب

اکثر مشاغل و کسب‌وکارها امروزه برای معرفی کارهای خود نیاز به یک سایت جذاب که توسط یک فرد خلاق و حرفه‌ای ساخته‌شده باشد دارند. پس بی‌شک اگر کسی در زمینه‌های طراحی وب و سایت تخصص لازم را کسب کرده باشد نه‌تنها بیکار نمی‌ماند بلکه از این راه درآمد خوبی را نیز می‌تواند کسب کند و به جرگه‌ی افراد پردرآمد بپیوندد.

5-کارشناس هوش تجاری

اگر فکر می‌کنید که قدرت تحلیل بالایی دارید، یا به عبارتی از هوش تجاری نسبتاً خوبی برخوردارید می‌توانید این شغل را به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها انتخاب کنید. وظیفه کارشناس هوش تجاری، پیدا کردن و تجزیه‌وتحلیل اطلاعاتی هست که به مدیران در یک سازمان در اتخاذ تصمیمات هدفمند کمک می‌کند و در برنامه‌ریزی‌ها متناسب با اهداف سازمان نظارت دارد.

 ازجمله وظایف مهم یک کارشناس هوش تجاری:

  • به‌روزرسانی و آپدیت مرتب پایگاه داده‌ها؛
  • توسعه استراتژی‌ جمع‌آوری داده‌ها؛
  • تجزیه‌وتحلیل عملکرد شرکت‌های رقیب؛
  • ‌اشتراک‌گذاری یافته‌های خود با مدیران ارشد سازمان.

6- جراحی پلاستیک و زیبایی

شغل‌هایی که با زیبایی بدن انسان سروکار دارند معمولاً از پردرآمدترین مشاغل هستند مخصوصاً جراحی‌های زیبایی که در ایران فوق‌العاده طرفدار دارد.

با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی و مخصوصاً هزینه بعضی جراحی‌های زیبایی برای خارجی‌ها ارزان تمام می‌شود، در این راستا کسب‌وکار جدیدی با عنوان توریست درمانی به وجود آمده است و اخیراً رونق زیادی هم داشته و برای کسانی که در این زمینه‌ها شاغل هستند جزء پردرآمدترین شغل‌ها در ایران به‌حساب می‌آید.

7- وکالت

وکالت شغلی است که در عین اینکه جزء پردرآمدترین شغل‌ها در ایران است، یک شغل باکلاس هم در نزد افراد به‌حساب می‌آید.

 درست است که یکی از پردرآمدترین مشاغل است ولی در درجه اول باید عاشق این کار باشید و هدفتان دادخواهی به نحو احسنت باشد نه صرفاً کسب درآمد.

از ویژگی‌های مهم شغل وکالت می‌توان به دو مورداشاره کرد:

1-چالش‌های زیاد

2- مناسب افرادی که دارای دغدغه‌های اجتماعی هستند

کسب درآمد در شغل وکالت بستگی به میزان سابقه وکیل، معروفیت و نوع پرونده‌ای که یک وکیل قبول می‌کند دارد. برای ورود به این شغل حتماً باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.

8- طراح لباس و مخصوصاً لباس عروس

خیلی از خانم‌ها دوست دارند که در شب عروسی خود که یکی از پرخاطره‌ترین شبها است یک لباس عروس خاص و متفاوت داشته باشند. نتیجه‌ یک تحقیق دکتری نشان داده که درآمد طراح لباس عروس برابر با یک متخصص دندانپزشکی هست و در زمره‌ی پردرآمدترین شغل‌ها در ایران و جهان هست. پس اگر می‌خواهید یک طراح فوق‌العاده لباس عروس باشید و به درآمد مطلوب برسید تا دیر نشده عجله کنید.

9-تورلیدر (راهنمای گردشگری)

می‌دانیم که کشور ایران یکی از کشورهای توریست پسند است. پس اگر بتوانید تحقیق و مطالعه خود را بالا ببرید و به مناطق گردشگری و تاریخی و تاریخچه آنها تسلط پیدا کنید و در کنار آن نیز به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید با آژانس‌های مختلف گردشگری همکاری کنید و به درآمد خوبی برسید.

10-شغل‌های اینترنتی

مشاغل اینترنتی می‌تواند یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران باشد، درصورتی‌که فرد در رابطه با کسب‌وکاری که در پیش می‌گیرد:

  • تبلیغات خوبی را انجام دهد؛
  • علاقه‌مند و پیگیر هم باشد؛
  • احترام به مشتری و سلیقه‌های او جزء اولویت‌هایش باشد.

 در غیر این صورت بعد از مدتی ممکن است نتواند به فروش و درآمد خوبی برسد و از این شغل‌ها صرف‌نظر کند.

بنابراین با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی، اینترنت همه‌ی کارها را آسان‌تر کرده، لذا بسیاری از افراد با ایجاد سایت و یا با کمک شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، اینستاگرام و ... محصولات و خدمات خود را به افراد ارایه می‌دهند. البته همان‌طور که اشاره شد، شرط موفقیت در مشاغل اینترنتی علاقه، پشتکار و پیگیری مداوم است.

12-تعمیرکار خودرو

یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران، شغل تعمیرکاری هست البته با توجه به اینکه تعمیرکارها با موتور و رادیات سروکله می‌زنند باید اعصاب قوی داشته باشند. هرچند که این شغل سختی‌های خودش را به همراه دارد ولی درآمدش به زحمتش می‌ارزد.

13- تولید محتوا

هر کسب‌وکاری بعد از طراحی یک سایت جذاب، برای معرفی خود و محصولاتش باید با تولید محتوای باکیفیت مشتریان را جذب کند. بدون وجود محتوای خوب کسب‌وکارهای اینترنتی به موفقیت لازم نمی‌رسند. پس اگر یک نویسنده خوب هستید و دست‌به‌قلم هستید می‌توانید در این زمینه مشغول به فعالیت شوید و با کسب مهارت‌های لازم درآمد خود را افزایش دهید.

 14- بازاریابی آنلاین

بازاریابی و واسطه‌گری مخصوصاً به‌صورت آنلاین به یکی از پردرآمدترین مشاغل تبدیل‌شده است و اگر زرنگ باشید می‌توانید پورسانت و درآمد بالایی از این راه کسب کنید.

البته پرورش ماهی، شترمرغ، بلدرچین و انواع گیاهان تزیینی و دارویی و سپس فروش آنها به‌صورت آنلاین هم در همین دسته قرار می‌گیرند؛ اما در این دسته پرورش قارچ و فروش آنلاین آن نسبتاً به سرمایه کمتری احتیاج دارد.

15- آرایشگری

یکی از پردرآمدترین شغل‌هایی که با داشتن کمی استعداد و مهارت برقراری ارتباط خوب با افراد می‌توانید به درآمد عالی برسید آرایشگری است. آرایشگری جزء مشاغلی هست که اگر علاقه‌مند باشید و به‌طور حرفه‌ای آموزش دیده باشید با توجه به اینکه امروزه افراد به زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند می‌توانید خیلی خوب از این طریق کسب درآمد کنید و موفق شوید.

16-سیو یا بهینه‌سازی سایت

یکی از مشاغل آینده دار که چشم‌انداز روشنی دارد و همچنین جزء پردرآمدترین شغل‌ها در ایران و سراسر جهان محسوب می‌شود، طراحی و سیو سایت می‌باشد. سیو قوانین خاصی دارد که با توجه به الگوریتم‌های گوگل تغییر می‌کند. اگر کسی علاقه داشته باشد و در این زمینه حرفه‌ای شود با به دست آوردن تخصص‌های لازم می‌تواند به درآمد بالایی برسد.

سیو- پردرآمدترین مشاغل

 17 ـ فروش فالوور اینستاگرام

در سال‌های اخیر فروش فالوور اینستاگرام یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران شده است.

معمولاً چه افرادی فالوور می‌خرند؟

افرادی که دوست دارند معروف شوند، یکی از روش‌های معروفیت را برخورداری از فالورهای زیاد می‌دانند و از افرادی که تعداد زیادی فالور دارند فالور می‌خرند.

در سال 2020 نزدیک به یک میلیارد نفر در این زمینه فعال بودند و در ایران حتی بیشتر از کشورهای اروپایی در این شبکه فعالیت دارند و همین امر می‌تواند باعث کسب درآمد بالایی شود.

این کار معمولاً بین 2 تا 3 ساعت روزانه از شما وقت می‌گیرد اما جزء یکی از پولسازترین مشاغل است.

18 ـ مترجمی زبان‌های خاص

پس از تحریم‌های فراوان در ایران و پیدایش شریکان تجاری، نیاز به مترجمی رشته‌های چینی و روسیه‌ای، شدیداً احساس شد و به خاطر عرضه‌ی بیشتر از تقاضا، مترجمان مبالغ بیشتری را نسبت به قبل می‌گیرند و درآمد آنها افزایش پیدا کرد.

پس اگر به مترجمی مخصوصاً چینی و روسی علاقه دارید بهتر است تا دست زیاد نشده به سمت یادگیری این زبان‌ها بروید و در زمینه ترجمه تخصص و مهارت کافی را کسب کنید.

 19- خریدوفروش کالاهای دست‌دوم

شاید تعجب کنید که این شغل جزء یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران است؛ اما اگر تیزبین و دقیق باشید می‌توانید از همین کار به‌ظاهر ساده اما پردردسر، کسب درآمد بالایی داشته باشید. به این صورت که اجناسی را که باقیمت مناسب فروخته می‌شود نقدی خریداری کنید و در موقعیت مناسب آنها را بفروشید.

20 ـ خریدوفروش املاک

یکی دیگر از حرفه‌های پردرآمد، خریدوفروش ملک و زمین است. در ایران با توجه به تورم و مسایل اقتصادی، ملک و زمین همواره از ارزش بالایی برخوردار است؛ و همیشه در ایران جزء لیست بهترین و پردرآمدترین شغل‌ها بوده است.

نکته مهم در کسب درآمد از این شغل:

توجه کنید که این شغل در ابتدای کار به یک پول بسیار زیاد نیاز دارد ولی اگر حساب‌شده عمل کنید و تجربه کافی داشته باشید می‌توانید خرید را با زمین‌های حاشیه‌ی شهر شروع کنید و سریع‌تر به سود زیادی برسید.

از مزایای خریدوفروش زمین این است که می‌توانید وام‌های مختلفی روی املاک بگیرید.

یکی از روش‌های کسب تجربه در این کار! شراکت با یک آدم درست و حرفه‌ای است. البته معمولاً بعد از یکی دو سال که با شریکتان کارکردید، پیچ‌وخم کار را یاد می‌گیرید و می‌توانید خودتان این کار را به‌تنهایی انجام دهید.

21-کشاورزی و دام‌پروری

با توجه به مصرف روزانه و بالای مواد غذایی، کشاورزی ازجمله پردرآمدترین مشاغل در ایران است البته درصورتی‌که شرایط آب و هوایی خوبی وجود داشته باشد به بازدهی و سود خوبی می‌رسید ولی در شرایطی مانند شرایط آب و هوایی ایران که کم باران است فقط از کشاورزی بعضی محصولات خاص می‌توانید به سوددهی برسید.

22-صنایع غذایی

از نیازهای اولیه هر جامعه‌ای چه در زمان حال و چه در زمان قدیم نیاز به غذا هست و یک سری شرایط مانند شرایط اقلیمی، جمعیت کشور و ... میزان غذای مصرفی هر جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد بنابراین اگر بتوانید با سرمایه و دانش خود یک کارخانه مواد غذایی را تاسیس کنید می‌توانید از درآمد آن به سودآوری برسید.

23-بسته‌بندی

اگر سرمایه لازم برای برپایی یکه کارخانه مواد غذایی را ندارید می‌توانید مثلاً با گرفتن گیاه بعضی از ادویه‌جات مثل دارچین، آویشن و ...، از عطاری‌ها آنها را به‌صورت پودر تهیه و بسته‌بندی کنید و با برند خود در بعضی از فروشگاه‌های مواد غذایی یا بعضی از شرکت‌ها و ارگان‌ها به فروش برسانید و سود زیادی کسب کنید.

24-حسابداری

اگر به سروکله زدن با ارقام و اعداد علاقه دارید، حسابداری یکی از پولسازترین مشاغل هست که هم به‌صورت حضوری و هم فریلنسری می‌توانید به سودآوری برسید.

برای اینکه یک حسابدار کاربلد شویم چه کنیم؟

اگر تحصیلات دانشگاهی در این زمینه ندارید می‌توانید آموزش‌های لازم را با شرکت در دوره های حضوری  و دوره های آنلاین آموزشگاههای معتبر مانند حصین حاسب سپری کرده یا بسته های آموزشی آفلاین که در این راستا آماده‌شده است را تهیه‌کرده و حسابداری یاد بگیرید. شما پس از کسب مهارت‌های کافی و آشنایی با قوانین حسابداری حتی بدون تحصیلات دانشگاهی در این رشته می‌توانید مشغول به کار شوید.

حسابداری-پردرآمدترین مشاغل

25- طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از پردرآمدترین مشاغل که خیلی جذاب هم هست، طراحی دکوراسیون داخلی است البته معمولاً افرادی در این شغل موفق هستند و به درآمد بالایی می‌رسند که از ذوق و خلاقیت خوبی برخوردار باشند و بتوانند به‌خوبی زیبایی را در طرح‌ها انتقال بدهند، در این صورت از یک طراح داخلی معمولی به یک طراح داخلی مطرح تبدیل می‌شوند.

26-شیرینی‌پزی و آشپزی

اگر دلتان می‌خواهد شیرینی‌ها و غذاهای خوشمزه تهیه کنید و در کنارش به درآمد خوبی هم برسید صنعت شیرینی‌پزی و آشپزی یکی از پردرآمدترین شغل‌هایی هست که باکمی خلاقیت می‌توانید مشتری‌های زیادی هم جذب کنید، مخصوصاً اینکه در سال‌های اخیر تعداد خانم‌های شاغل زیاد شده و خیلی از اوقات غذا از بیرون تهیه می‌کنند.

27-پاک‌سازی صورت

امروزه یکی از اولویت‌های بیشتر افراد، ظاهر زیباست. یکی از مواردی که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی هم پیداکرده، پاک‌سازی صورت است که با توجه به مشتری‌های فراوان در زمره‌ی پولسازترین مشاغل قرارگرفته است.

28-خدمات ماساژ

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که همه در حال دویدن و کار و تلاش هستند. نتیجه‌ی این دوندگی‌ها خستگی و کوفتگی اندام‌های بدن است. این خستگی اگر ادامه‌دار شود ازنظر جسمی و نیز روحی به بدن آسیب میزند. ماساژ درمانی جزء مواردی است که می‌تواند کمک‌کننده باشد و خستگی بدن و ماهیچه‌ها را برطرف کند.
در سال‌های اخیر مردم بیشتر با خدمات ماساژ آشنا شده و از آن استفاده می‌کنند به‌طوری‌که این حرفه به یکی از پول‌سازترین شغل‌ها در ایران تبدیل‌شده است.

29- کوچینگ

کوچینگ به معنای مربیگری است. درواقع یک رابطه‌ی حمایتی است که در آن یک فرد که به او مربی (کوچ) گفته می‌شود و در زمینه‌ای خاص تجربه زیادی دارد، فرد دیگر که مشتری (کوچی) هست را راهنمایی می‌کند تا در زندگی شخصی‌اش یا اهداف خاصی به نتایج مطلوب و دلخواه برسد.

تفاوت کوچ با مشاور 

- یک کوچ بر زمان حال فرد تمرکز دارد و با تقویت مهارت‌های فرد به او کمک می‌کند ولی مشاور با تمرکز برگذشته فرد سعی می‌کند به او مشاوره دهد.

- هدف کوچینگ بالا بردن شایستگی‌ها و هدف مشاور افزایش خودآگاهی است.

با توجه به پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی‌ها نیاز به کوچ در زندگی خیلی از افراد و حتی در سازمان‌ها احساس می‌شود و شغل کوچینگ در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران شده است که روزبه‌روز به محبوبیت آن در بین افراد مختلف افزوده می‌شود.

کوچینگ یک شغل تخصصی است و شاخه‌های مختلفی دارد:

گوچینگ

چگونه می‌توانیم یک کوچ شویم؟

برای اینکه وارد حرفه‌ی کوچینگ شوید لزوماً مدرک دانشگاهی نیاز نیست ولی پیشنهاد می‌شود که در رشته‌هایی مانند توسعه‌سازمانی، روانشناسی، مدیریت و مشاوره تحصیل کنید. همچنین در دوره‌های تخصصی که برگزار می‌شود شرکت کنید که تجربه‌های شما بالا برود و هم با کوچ‌های باسابقه و معروف دیگر آشنا شوید.

30-دستیار مجازی

یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران که جزء مشاغل دورکاری محسوب می‌شود، دستیار مجازی است که به آن منشی مجازی هم گفته می‌شود.

تعدادی از مهارت‌هایی که دستیار مجازی باید بداند:

  • تنظیم قرارهای ملاقات؛
  • فن بیان در تماس‌های تلفنی؛
  • هماهنگی جلسات و کارهای غیرحضوری؛
  • نامه‌نگاری؛
  • وبلاگ نویسی؛
  • خدمات سیو و طراحی سایت؛
  • فرستادن ایمیل‌های لازم و پاسخ به آنها؛
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و ... .

با توجه به حوزه‌های متنوعی که برای کار در این شغل وجود دارد در آینده‌ای نزدیک از پرطرفدارترین مشاغل خواهد بود که درآمد خوبی هم در آن می‌توان کسب کرد.

31-متخصص امنیت سایبری

حفظ امنیت برای هر فردی مخصوصاً در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

افرادی که کسب‌وکارهای اینترنتی دارند یا روزانه با شبکه‌های اجتماعی زیادی سروکار دارند نیاز به یک متخصص امنیت سایبری دارند که حساب کاربری آنها در امنیت باشد.

آیا همه افراد می‌توانند در این شغل به درآمد بالایی برسند؟

این شغل در دنیای امروز و عصر تکنولوژی از پردرآمدترین مشاغل است اما برای ورود به آن و رسیدن به موفقیت، تجربه و دانش بالایی را باید کسب کنید که برای این امر می‌توانید در دوره‌های آموزشی که برای یادگیری امنیت اینترنتی وجود دارد شرکت کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

معمولاً چه افرادی نیاز به متخصص امنیت سایبری دارند؟

شرکت‌هایی که سایت و وب‌سایت‌های پربازدید دارند؛

سلبریتی ها و افراد معروف؛

بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه؛

افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند؛

و ... .

بنابراین باکار کردن برای این دسته از افراد می‌توانید درآمد بالایی را کسب کنید.

32-انیمیشن‌سازی

انیمیشن‌سازی یکی از جذاب‌ترین مشاغلی است که با دیدن ویدیوهای آموزشی مرتبط با ساخت انیمیشن با نرم‌افزارهای مختلف که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم و همچنین با گذراندن دوره‌های مختلف می‌توانید این شغل را به‌عنوان پول‌سازترین شغل‌ها انتخاب کنید.

تعدادی از نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن:

  • لومیون
  • تری دی مکس
  • مایا
  • بلندر
  • راینو
  • موهو
  • افترافکت

33-یوتیوبری

یوتیوبری از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران و سراسر جهان است که در ایران نسبت به بسیاری از شغل‌های دیگر جزء مشاغل نوپا به‌حساب می‌آید.

با توجه به استقبال زیادی که مردم در سال‌های اخیر از شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند یوتیوب یکی از شبکه‌هایی است که علاوه بر فان و سرگرمی، مطالب آموزشی زیادی را می‌توان از آن فراگرفت.

برای کسب درآمد در یوتیوب باید یک سری شرایطی که یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته را یاد بگیرید تا کانال شما مانزتایز (Monetize)** شود و بتوانید از طریق این شبکه پول دریافت کنید و به درآمد برسید.

** مانتایز کانال به این معناست که کانال شما در یوتیوب به مرحله‌ی فعال‌سازی کسب درآمد از یوتیوب می‌رسد و مجوز کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در ویدیوهای کانالتان را می‌دهد. **

البته به‌جز تبلیغ در ویدیوهایتان، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند همکاری درفروش، اسپانسر شدن، معرفی محصولات دیجیتالی و ... در یوتیوب به درآمد برسید.

مراحل مانتایز شدن در یوتیوب

  • ایجاد کانال؛
  • رعایت قوانین یوتیوب برای تولید محتوا؛
  • تولید محتوا به‌صورت مستمر به مدت یک سال به‌طوری‌که به هزار اشتراک و چهار هزار ساعت نمایش ویدیو توسط دیگر کاربران برسید؛
  • در کشوری باشید که در لیست مورد تایید یوتیوب است (ایران جزء لیست این کشورها نیست؛ اما برای فعالیت در یوتیوب می‌توانید محل سکونت فعلی خود را کشور ترکیه اعلام کنید)؛
  • داشتن حساب گوگل ادسنس.

پادکست-پردرآمدترین مشاغل

34-تولید و انتشار پادکست

این شغل یکی از مشاغلی هست که به‌تازگی در ایران جاافتاده ولی انتظار می‌رود که در سال‌های نه‌چندان دور مانند یوتیوبری تعداد طرفداران زیادی پیدا کند و جزء پردرآمدترین مشاغل خواهد شد. برای موفقیت در این شغل، داشتن صدای خوب و اینکه یک روایتگر خوبی باشید موثر است.

برای تولید پادکست چه‌کاری انجام دهیم؟

ابتدا با کمک نرم‌افزارهای مختلفی که برای ضبط صدا وجود دارد پادکست خود را ضبط کنید و پس از اینکه آن را ویرایش کردید می‌توانید برای انتشار از پلتفرم‌هایی که برای آپلود و انتشار پادکست هستند استفاده کنید.

چند تا از پلتفرم‌های بین‌المللی انتشار پادکست:

1-کست باکس castbox؛

2-پادبین podbean؛

3-گوگل پادکست google podcast؛

4-ساوندکلاود soundcloud.

چند تا از پلتفرم‌های ایرانی انتشار پادکست:

1-شنوتو؛

2-ناملیک؛

3-تهران پادکست.

35-طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن جزء پردرآمدترین شغل‌هایی است که با توجه به فراوانی موبایل‌های هوشمند و در دسترس بودن همیشگی موبایل، با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و درآمدهای بسیار بالایی از این راه کسب می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی اپلیکیشن باید دقت کنید، خلاقیت و نوآوری است.

36-دراپ شیپینگ (Drop-Shipping)

یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در ایران و بهترین کسب‌وکارهای اینترنتی دراپ شیپینگ است که سود خوبی از درآمد آن نصیبتان می‌شود.

تعریف دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شپینگ یک نوعی از خرده‌فروشی است که در آن اجناس از انبار تولیدکننده مستقیماً برای خریدار (مشتری) ارسال می‌شود. به عبارتی شما با ایجاد یک شبکه فروش آنلاین (یک وب‌سایت فروشگاهی) به‌عنوان یک واسطه فروش عمل می‌کنید.

در فرآِیند دراپ شینپیگ سه واحد درگیر هستند:

  • مشتری
  • خرده‌فروش
  • تولیدکننده

مراحلی که برای فرآیند دراپ شیپینگ انجام می‌شود:

1-ورود مشتری به سایت فروشگاه شما (خرده‌فروشی) و خریداری و پرداخت وجه محصول موردنظر؛

2- پس از پرداخت وجه توسط مشتری، شما محصول را از یک تولیدکننده یا عمده‌فروش خریداری می‌کنید و از او می‌خواهید تا محصول را مستقیماً از طریق پست برای مشتری بفرستد؛

3-تولیدکننده با مراجعه به پست و دادن آدرس مشتری، محصول را برای مشتری می‌فرستد.

از مزایای دراپ شیپینگ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ریسک پایین؛
  • سرمایه کم؛
  • عدم وابستگی مکانی و زمانی؛
  • دستتان برای فروش باز است.

37-عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای

با توجه به اینکه تبلیغات در دنیای امروز از اولویت مهمی برخوردار است، در این راستا وجود یک عکاس و فیلم‌بردار حرفه‌ای نقش به سزایی در دیده شدن محصولات شرکت‌ها دارد. از طرف دیگر مردم‌دوست دارند خاطرات خود را از طریق عکاسی ثبت کنند و تقریباً در اکثر مجالس عروسی و مراسم‌های خود هزینه‌های زیادی رو صرف عکاس و فیلم‌بردار می‌کنند.

 لازمه‌ی موفقیت در این شغل:

  • استعداد هنری؛
  • سرمایه‌ای برای تامین دوربین عکاسی و تجهیزات فیلم‌برداری حرفه‌ای.

38-گروه پزشکی

پزشکان، دندان‌پزشکان، داروسازان و ... که در حیطه‌ی پزشکی هستند علاوه بر اینکه در صدر پول‌سازترین شغل‌ها هستند، از جایگاه و موقعیت اجتماعی بالایی نیز برخوردارند. هرچند که با ورود ویروس کرونا به کشور، تمایل افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های پزشکی برای ورود به این رشته‌ها نسبت به قبل کمتر شد ولی همچنان جزء پردرآمدترین شغل‌ها در ایران محسوب می‌شوند.

مشاغل زیر در این گروه جزء بالاترین میزان درآمد هستند:

  • جراحان زیبایی؛
  • متخصصین پوست و مو؛
  • دندان‌پزشکان؛
  • داروسازان.

39-تریدر ارز دیجیتال

یکی از پول‌سازترین و جدیدترین مشاغل که امروزه در بین نسل جوان زیاد شده، تریدر ارز دیجیتال است؛ که نیاز به سرمایه فراوان ندارد و با سرمایه اندک هم می‌توانید شروع کنید و با فراگیری آموزش‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به درآمد عالی برسید.

منظور از ارز دیجیتال چیست؟

نوعی ارز است که فرم فیزیکی ندارد و فقط به‌صورت الکترونیکی وجود دارد.

منظور از ترید چیست؟

وقتی صحبت از ترید یا معامله کردن در بازارهای مالی می‌شود، منظور خریدوفروش در بازار مالی برای رسیدن به سود بیشتر است. درواقع به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال گفته می‌شود.

تریدر کیست؟

 فرد معامله‌گر که به معامله ارز دیجیتال با توجه به نمودارهای قیمتی مشغول است، تریدر گفته می‌شود.



ارزهای دیجیتالی و حسابداری آنها

پردرآمدترین مشاغل / سخن پایانی

باید بدانید پردرآمدترین شغل‌ها در ایران فقط به شغل‌های معرفی‌شده در این مقاله محدود نمی‌شود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنایع، روزبه‌روز مشاغل جدیدتری به دنیا اضافه می‌شود؛ بنابراین همیشه راهی برای رسیدن به درآمد بالا وجود دارد، فقط باید سطح دانش و مطالعه‌ی خود را بالا ببرید و از فرصت‌ها استفاده بهینه داشته باشید.
در پایان چنانچه در شغل پردرآمدی فعالیت می‌کنید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است می‌توانید آن را در بخش کامنت ها به دیگران معرفی کنید.


معرفی پولسازترین مشاغل در رشته حسابداری

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید