بهترین نرم افزار حسابداری شرکتهای بازرگانی

تاریخ انتشار: 1402/01/10

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتهای بازرگانی
تمام شرکتهایی که در حوزه خرید و فروش ، ورود و خروج کالا و ارسال آن به مکانهای مختلف فعالیت دارند لازم است برای امور حسابداری و مالی خود از نرم افزار های حسابداری بازرگانی استفاده کنند. در این مقاله لیستی از بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی را به شما معرفی می کنیم. اما قبل از آن لازم است منظور از شرکت بازرگانی و مباحث لازم مربوط به آن را بدانید.  پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تعریف شرکت بازرگانی در حسابداری چیست


در یک تعریف از ویکی پدیا، بازرگانی سامانه یا محیطی است که بر چشم‌انداز کسب‌وکار یک اقتصاد، یک ملت‌ یا دولت تأثیر می‌گذارد. در حالی که کسب‌وکار به فعالیت‌های ارزش‌آفرین یک سازمان به منظور سود اشاره دارد، بازرگانی به معنای کل سامانهٔ اقتصاد است که محیطی برای تجارت تشکیل می‌دهد. این سامانه شامل سامانه‌های قانونی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و فناورانه است که در حال عملیات در هر کشوری هستند. همچنین می‌توان از آن تحت عنوان دومین جزء کسب‌وکار یاد کرد که شامل همهٔ فعالیت‌ها، عملکردها و مؤسسات درگیر در انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده می‌باشد.

به بیان دیگر منظور از شرکت های بازرگانی در حسابداری  شرکت هایی هستند که در جهت کسب سود اقدام به خرید و فروش کالا می کنند بدون اینکه تغییری در محصول ایجاد کنند. کالایی که در این شرکت ها خریداری می شود باید در سیستم ثبت شود , هنگام فروش هم باید ثبتی زده شود که خروج این موجودی را نشان دهد. جهت ثبت و نگهداری موجودی ها دو روش استفاده می شود:

سیستم دائمی و سیستم ادواری

روش ادواری


در روش ادواری هزینه های مربوط به خرید کالا به مبلغ خریدها اضافه می شود و در واقع جمع همه ی این آیتم ها جمع بهای تمام شده کالای خریداری شده را به ما نشان می دهد.

این روش برای شرکت هایی مناسب است که تنوع اقلام کالا زیاد و نسبتا کم ارزش

هستند. مانند رستورانها ، خرده فروشی ها و داروخانه ها

از معایب این روش این است که در این سیستم، مقدار موجودی ها فقط درپایان هردوره از طریق شمارش فیزیکی مشخص می شود.

در واقع تعیین مقدار موجودی در طول سال از روی دفاتر امکان پذیر نیست و برای تعیین موجودی کالا در پایان دوره باید مقدار موجودی کالا در انبار شمارش شود.

سیستم دائمی


از این سیستم معمولا برای ثبت کالاهای گران قیمت استفاده می شود و برعکس روش ادواری که با شمارش کالاها در پایان دوره، میزان موجودی مشخص می شود در این روش به ما اطلاعات مستمر و لحظه ای از تغییرات موجودی کالا را می دهد.

در این سیستم کلیه خرید و فروش ها به حساب موجودی مواد و کالا منظور می شود. روش دائمی بسیار دقیق و کاربردی است به همین خاطر در شرکت‌های تولیدی و یا برای کالاهای با ارزش و گران قیمت از این روش استفاده می شود.

جهت آشنایی بیشتر با کار شرکتهای بازرگانی پیشنهاد می کنیم از دوره آنلاین حسابداری خدماتی ، بازرگانی بازدید فرمایید.

چند نمونه از شرکتهای بازرگانی مانند شرکتهای فنی مهندسی و شرکت های پخش نظیر دارویی , غذایی ,آرایشی و بهداشتی و... هستند.

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی / برخی نیازهای مهم شرکتهای بازرگانی


- محاسبه قیمت نهایی سفارشات

- مدیریت موجودی کالاها

- ثبت سفارشات جدید

- انجام تمام امور ثبت سفارش تا تحویل آن در انبار

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی/ انواع تجارت و بازرگانی


فعالیتهای بازرگانی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

- بازرگانی داخلی

اگر عملیات بازرگانی مانند داد و ستد کالا و محصولات در داخل مرزهای یک کشور انجام شود، و از مرزهای کشور خارج نشود، به آن بازرگانی داخلی گویند. در این نوع بازرگانی تمام قوانین طبق استانداردها و قوانین مالی و تجاری کشور پیش می رود.  محور فعالیت های بازرگانی داخلی، سعی بر تامین نیازها از طریق منابع داخلی دارد و همچنین معاملات براساس پول رسمی آن کشور انجام می شود.

- بازرگانی خارجی

به عملیات بازرگانی که با خارج از مرزهای یک کشور انجام می شود، بازرگانی خارجی گویند.

هدف بازرگانی خارجی:

 هدف از شرکت در معاملات خارجی ، تامین تجهیزات موردنیاز کشور با قیمت ارزانتر و کسب سود بیشتر حاصل از بازرگانی است.

در بازرگانی خارجی، پولی که برای داد و ستدهای بازرگانی مبادله می شود، پول خارجی یا همان ارز است.

- بازرگانی منطقه ای:

اگر معاملات بازرگانی بین دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیایی  و یا در یک قاره انجام شود، به این نوع بازرگانی، بازرگانی منطقه ای گویند. مانند وقتی که کشور ایران با چند تا از کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس داد و ستد می کند.

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی


لزوم پیدایش نرم افزار بازرگانی


با توجه به اینکه چرخه اقتصادی یک کشور بیشتر توسط بازرگانان آن کشور می چرخد بنابراین یک انسان به تنهایی نمی تواند از عهده انجام تمام امور برآید و لازم است برای اداره یک سری از مسئولیت ها از تکنولوژی و نرم افزارهای به روز کمک بگیرد در راستای تحقق این امر نرم افزارهای بازرگانی طراحی شدند که اموری مانند محاسبه سود و زیان، تعیین آمار ورودی و خروجی کالاها به انبار، تعیین میزان احتیاجات تولیدکننده و مصرف کننده، نظارت بر قراردادهای مربوط به صادرات کالا ، محاسبات مربوط به معاملات و دادو ستدها و...را می توانند انجام دهند.

به عنوان نمونه توجه داشته باشید بعد از اینکه یک کالا از انبار خارج می شود مثلا زمانی که یک بازرگان می خواهد محصولی را به خارج از کشور صادر کند چون آن محصول باید از مرزهای خارج از کشور عبور کند پس ابتدا باید آن محصول وارد گمرک شود و بعد از نظارت و تطابق با قوانین و مقررات می تواند با طرفین قرارداد امضاء کند و کالا را ارسال کند بنابراین در این قسمت هم نیاز به یک نرم افزار هست که یک حسابدار توسط آن نرم افزار بازرگانی کار نظارت بر این قراردادها را انجام دهد.

در ادامه لیستی از بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی را که کاربرد زیادی دارد معرفی کردیم.

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی


معرفی بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی


1- نرم افزار حسابداری بازرگانی سپیدار


این نرم افزار یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در حوزه حسابداری بازرگانی است و می توانید توسط آن امور مربوط به شرکتهای بازرگانی را انجام دهید. بسته بازرگانی سپیدار دارای 5 بخش است:

  • بخش حسابداری

  • دریافت و پرداخت

  • انبار و تامین کنندگان

  • مشتریان و فروش

  • بخش دارایی ثابت


نرم افزار سپیدار بیشتر برای سهولت کار بازرگانان و افزایش سرعت داد وستد معاملات آن ها به وجود آمد و حسابداران را قادر می سازد که به کلیه ی امور بازرگانی نظارت داشته باشند.

با استفاده از سپیدار در شرکتهای بازرگانی می توان موارد زیر را به دست آورد:

- میزان موجودی انبار

- درصد سود وزیان

- زمان سفارش کالا، تحویل کالا و همچنین تعداد کالای درخواستی

- شناسایی کالاهای پر سود و پر ضرر و برنامه ریزی برای افزایش میزان سود شرکتها

در مقاله جداگانه ای که در مورد نرم افزار سپیدار نوشتیم به طور کلی برخی از مزایای این نرم افزار را می توان نصب راحت و یادگیری آسان آن، پشتیبانی قوی، محاسبات دقیق ،امکان گزارش گیری های دقیق و قابلیت به روز رسانی های خودکار آن را نام برد.

مطالعه بیشتر: آموزش نرم افزار سپیدار

2- نرم افزار بازرگانی پارمیس استار


یکی دیگر از بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی، نرم افزار پارمیس استار است که نیازهای مهم شرکتهای بازرگانی را تحقق بخشید. طراحان پارمیس استار سعی کردند در طراحی این نرم افزار اهداف مهم تجارت خارجی را مدنظر بگیرند. پارمیس استار این امکان را دارد که فاکتور محصولاتی که در هر کشور به فروش می رود و صادر می گردد، مطابق با ارز همان کشور محاسبه کند و در واقع این ویژگی جزء ویژگی های بین المللی نرم افزار پارمیس استار است. همچنین این نرم افزار  می تواند میزان سود و زیانی که از محصولات صادر شده به خارج از کشور بدست می آید را حساب کند.

از ویژگی های دیگر نرم افزار می توان موارد زیر را نام برد:

- امکان تصمیم گیری در مورد نحوه ی تسویه و پرداختها

- قابلیت کنترل و نظارت روی هزینه‌ های درخواستی سفارشات خارجی

- امکان محاسبه قیمت واقعی هر یک از محصولات و کالاها

- مدیریت دقیق ثبت، نگهداری و بایگانی سفارشات در تمام لحظه ها از لحظه ی ثبت محصول تا تحویل آن در انبار

- امکان معرفی ایستگاه‌ ‌ها و مسیر های مربوط به حرکت کالاها در مسیر صادرات

- قابلیت تعیین نحوه تقسیم هزینه‌ ها بر روی محصولات مثلا بر مبنای وزن، قیمت، تعداد و ...

- دارای امکان ایجاد هماهنگی با سایر بخش ها در جهت تعیین میزان سفارش و تنظیم برگ درخواست خرید

- بخشی از قابلیت های این نرم افزار:


- مدیریت سفارشات مشتری ها

- صدور فاکتورهای مختلف

- مدیریت اعتبار مشتری ها

- سیاست فروش با جشنواره های مختلف

- مدیریت ویزیتورها و عاملان فروش

- دریافت گزارشات دقیق برای مشتریان و کالاها

- صدور اتوماتیک اسناد

- مدیریت بهتر انبار و تولید

این نرم افزار دارای پشتیبانی رایگان یکساله بعد از نصب فایل اجرایی است. همچنین به صورت تماس تلفنی، تماس تصویری آنلاین و خدمات حضوری به صورت 24 ساعته به مشتریان خدمت رسانی می کند.

واحد بازرگانی برای مدیریت فروش و اعمال سیاست‌های فروش ، نیاز به امکانات مختلفی در نرم افزار بازرگانی دارد . از جمله مهترین این امکانات ، امکان تعریف جشنواره‌ ها، تخفیفات نوبتی، اشانتیون‌ها، مدیریت ویزیتورها و عاملان فروش است.

طراحان نرم افزار پارمیس با توجه به شناسایی نیاز های مختلف افراد جامعه بخش های متنوع و مختلفی را در نرم افزار جهت رفع نیاز به وجود آوردند و با استفاده از کارشناسان متخصص و خبره پاسخگوی سوالات مشتریان می باشند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده قابلیت ها و ویژگی های بیشتر این نرم افزار  سری به سایت آن بزنید.

3- نرم افزار بازرگانی پیوست


یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای بازرگانی ، نرم افزار پیوست است که مورد استقبال اکثر افراد شاغل در حوزه بازرگانی قرار گرفت. نرم افزار بازرگانی پیوست به عنوان یک نرم افزار جامع، راهکاری مناسب برای مدیریت عملیات بخش بازرگانی، ثبت کامل اطلاعات و گزارش دهی قوی به سازمان می باشد.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- برخورداری از ارتباط یکپارچه با نرم افزارهای دیگر:


نرم افزار بازرگانی پیوست صدور سند حسابداری را به بخش مالی می فرستد سپس جهت تسویه حساب امور مربوط به خرید و فروش، آن را به نرم افزار خزانه داری ارجاع می دهد. از آن جا نرم افزار انبار هم اطلاعاتی از گزارشات انبار مانند موجودی و گردش کالا و... را در اختیار نرم افزار بازرگانی می گذارد. در واقع نرم افزار بازرگانی در تعامل و ارتباط با بخش های مختلف است و وجود این انسجام و یکپارچگی به معنای ارائه گزارشهای معتبر در سیستم بازرگانی و رشد و سود دهی است.

- ظاهر کاربر پسند و حرفه ای دارد:


این نرم افزار براساس سالها تجربه ی تیم سازنده ی  آن ، به گونه ای جذاب طراحی  شد و محیطی که کاربر از آن استفاده می کند ساده، همچنین قابل فهم است و می تواند مدلهای متنوع خرید و فروش کالا و خدمات را در بخش بازرگانی داخلی و خارجی پیاده سازی کند. نرم افزار بازرگانی پیوست ساختار درختی چندلایه را پشتیبانی می کند همچنین انواع مختلفی از گزارشهای بازرگانی مانند گزارشات مربوط به سود و زیان و....را در اختیار مدیران واحد فروش می گذارد .

- امکان اتصال به نرم افزارهای دیگر در یک شرکت:


با توجه به اینکه این نرم افزار بازرگانی می تواند فاکتورهای کالا را از طریق وب سرویس یا اکسل دریافت کند، پس با پیوست می توان نرم افزارهایی مانند فروش آنلاین یا CRM  را از طریق وب سرویس به نرم افزار خرید و فروش وصل کرد و نتیجه عملیات در نرم افزار حسابداری ثبت می شود. بنابراین با این ویژگی نرم افزار می تواند بین نرم افزارهای دیگر جهت اموری مانند انتقال داده ها و... ارتباط برقرار کند.

- قابلیت این را دارد که با سایر شعبه های دیگر ارتباط شبکه ای برقرار کند و داده های مورد نیاز را با همدیگر رد و بدل کنند.

-امکان دریافت گزارش های منظم از میزان سود و زیان داد و ستدها

و...

4- نرم افزار فرداد


نرم افزار فرداد یکی دیگر از نرم افزارها در زمینه بازرگانی است که بین مدیران و بیشتر مسئولین حسابداری و بازرگانی، توانست مهر تایید بگیرد و مفید واقع شود.

این نرم افزار شامل زیرسیستم های حسابداری، دریافت و پرداخت، مدیریت مشتریان و فروش، زیر سیستم تامین کنندگان و انبار بازرگانی و همچنین زیر سیستم حقوق و دستمزد می باشد.

از ویژگی های آن به موارد زیر می توان اشاره کرد:

- برخورداری از پشتیبانی عالی ، برخورد صبورانه و با حوصله با کاربران در پاسخ به سوالات

- دارای امنیت بالا

- نصب راحت و سریع فایل اجرایی

- سرعت بالای نرم افزار

- قابلیت یکپارچگی نرم افزار

- امکان استفاده همزمان چند کاربر

- انواع گزارش گیری با فرمت های مختلف

از جمله امکانات عمومی نرم افزار حسابداری بازرگانی فرداد:

- امکان محدود کردن سطح دسترسی ها مثلا محدودیت سطح دسترسی کاربر به زیر سیستم حوزه فعالیت کاربر

- استفاده از آخرین نسخه ی SQL Server به عنوان بانک اطلاعاتی

-امکان تعریف روال های متنوع تهیه ی نسخه ی پشتیبان در هنگام نصب نرم افزار بازرگانی

- تهیه و تنظیم گزارش های نرم افزار بازرگانی در محیط Crystal Report

 -قابلیت طراحی گزارش های سفارشی طبق نیاز مشتری و تنظیم توسط کارشناسان واحد پشتیبانی

5- نرم افزار بازرگانی کارما


در لیست بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی، یکی از نرم افزارهای ساده و قابل فهم در زمینه بازرگانی، نرم افزار  کارما است که سابقه طولانی دارد و علاوه بر شرکتهای بازرگانی برای شرکت های تولیدی ، خدماتی ، درمانی و... کاربرد دارد. گارانتی و خدمات پس از فروش این نرم افزار 6 ماهه است. پرسنل شرکت تولیدی نرم افزار بازرگانی کارما، وقتی که نرم افزار را روی سیستم نصب می کنند این امکان را فراهم کرده اند تا کاربر به صورت رایگان آموزش ببیند. نرم‌افزار کارما شامل امکانات بازرگانی، خزانه‌داری، حسابداری مالی و انبارداری است و جهت استفاده در فروشگاه‌ها، شركتهای بازرگانی، تعاونی‌ها و شركت‌های توليدی کوچک بكار می‌رود.

همچنین این نرم افزار دارای ماژول های مختلفی از جمله ماژول های تولید، پخش، رستوران، حقوق و دستمزد، تعمیرات و... است.

از جمله امکانات بخش بازرگانی نرم افزار کارما عبارتند از:

- تعریف اشخاص در قالب خریدار، فروشنده و بازاریاب

- امکان ثبت اطلاعات تامین کنندگان برای کالاهای مختلف،

- امکان صدور پیش فاکتور، حواله ضایعات، حواله مصرف و...

- قابلیت جستجوی پیشرفته فرمهای بکار رفته در نرم افزار

- بارکد گذاری برحسب موجودی کالا و مقدار خرید

- امکان ایجاد چند انبار و انتقال بین انبارها

- قیمت گذاری کالا جهت تعیین موجودی ریالی

- قابلیت انبار گردانی، گزارش مغایرت و یا حواله مغایرت

- امکان تهیه کاردکس تعدادی، ریالی و سود کالا

6- نرم افزار بازرگانی نیکان


این نرم افزار  که در واقع مخصوص انجام عملیات حسابداری می باشد این امکان را فراهم کرد تا قابلیت‌ های چشمگیری را در اختیار کاربران قرار دهد. برای تمام کسب و کارهایی که فعالیت‌های مربوط به واردات و صادارات، خرید و فروشِ کالا و بازرگانی دارند مناسب می باشد.

 قابلیت هایی مانند موارد زیر را می توان از ویژگی های آن نام برد:

- تجزیه و تحلیل امور مالی

- گزارش گیری های مختلف

- تشخیص مغایرت بانکی به صورت خودکار

-امکان صدور فاکتورهای مختلف

- قابلیت طبقه بندی فرم های حسابداری و مالیاتی

- امکان پیگیری هزینه ها

نرم افزار بازرگانی نیکان شامل زیر سیستم های حسابداری، خزانه داری، زیرسیستم خرید و تامین کنندگان، سیستم فروش، انبارداری، اموال و دارایی ثابت، سیستم حقوق و دستمزد می باشد.

مهم ترین ویژگی نرم افزار بازرگانی نیکان:

مهمترین ویژگی این نرم افزار تهیه و تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی و استفاده از کدینگ استاندارد است و این امکان را می دهد تا شرکت های بازرگانی گزارشات مالی خود را بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه کنند.

7- نرم افزار بازرگانی سیرمان


یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه بازرگانی و تجارت و از جمله نرم افزارها در لیست بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی، نرم افزار سیرمان می باشد که محصول گروه نرم افزاری زروان است. این نرم افزار دارای امکان به روز رسانی از طریق اینترنت است و از ویژگی های مهم آن قیمت ارزانش در مقایسه با بقیه ی محصولات نرم افزاری است. نرم افزار بازرگانی سیرمان بیش از ده سال است که طراحی و تولید شده است. این گروه نرم افزاری دارای شاخه های دیگری نیز مانند نرم افزار مدیریت انبار، مدیریت فروش، نرم افزار حسابداری مالی و نرم افزار مدیریت اموال و دارایی می باشد.

برخی از قابلیت های نرم افزار مدیریت انبار سیرمان:


- تعریف کالاها با کد دلخواه

- تعریـف انبارها ، زیرانبـارها و کالاهای قـابل تخـصیص به هر انـبار

 - قیمت گذاری کالاها به روش های فایفو (Fifo) ، لایفو ( Lifo ) و روش میانگین

(در ادامه منظور از روش فایفو و لایفو را توضیح دادیم)

 - صدور اسـناد انـبار شـامل رسـید، برگشت رسـید، خـرید، بـرگشت خرید، حواله، امانی ، برگـشت امـانی و ارسـال به سـایر انبارها

- تـعیین سطـوح دسـترسی و امـنیتی جهـت کـاربـران

- صـدور اسنـاد به صـورت دسـتـی و همچنین اتـومـاتـیـک

- تهیه گزارش گیری های مختلف از مـوجودی کـالا، رسید، حواله و … بصورت تعدادی و ریالی

- اعمـال شرایـط مختلف در گزارشات

- امکان تنظیم گزارشـات دوره ای مقایسه ای و گزارشات نموداری

 - امکـان ورود اطلاعات پایه، اسناد و گزارشات از محـیط Excel

- تهیه گزارشـات پیوسته، تجمیعی سالهای مالی، تلفـیقی مراکز و نمودارهای مقایسه ای ازکالا، مراکز و…

روش فایفو و لایفو:


امروزه به دلیل نوسان زیاد قیمت ها نمی توان قیمت دقیقی برای کالاهای خریداری شده و مانده در انبار ارائه داد. به همین خاطر روش هایی جهت ارزیابی موجودی کالای پایان دوره وجود دارد:

  • روش اولین صادره از اولین وارده که به آن فایفو می گویند.

  • اولین صادره از آخرین وارده یا به عبارتی روش لایفو

  • روش میانگین ساده

  • میانگین موزون

  • و روش شناسایی ویژه


 روش  Fifo :  در این روش فرض بر این است که کالاهایی که زودتر خریداری شدند، زودتر به فروش رسیده اند. بنابریان آنچه در پایان دوره باقی می ماند نتیجه ی خریدهای آخر دوره است به عبارتی اولین فروش ها از اولین خریدها صورت می گیرد. در موسساتی که کالاهای آنها در معرض فساد و دارای تاریخ انقضاء است این روش کاربرد بیشتری دارد.

روش Lifo : در این روش فرض بر این است که کالاهایی را که دیرتر خریداری شدند، زودتر مصرف نموده ایم. پس آنچه که در پایان دوره ی مالی باقی می ماند از موجودی کالای اول دوره و اولین خریدهاست. در واقع برعکس روش قبلی ، اولین فروش ها از آخرین خریدها صورت می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با روش های قیمت گذاری در شرکتهای بازرگانی می توانید از دوره آنلاین حسابداری خدماتی ، بازرگانی سایت حصین حاسب اقدام کنید.

8- نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام


از نرم افزارهای محبوب در زمینه بازرگانی که به سرعت فراگیر شد و جزء لیست بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی نیز می باشد، نرم افزار لیام است. این نرم افزار در سه سطح پایه، پیشرفته و حرفه ای ارائه شد. اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک فعلی در کشورمان از نرم افزار بازرگانی آنلاین لیام استفاده می کنند. پکیج نرم افزاری جامعی که طراحی شد شامل نرم افزارهای زیر است:

- نرم افزار حسابداری خدماتی لیام

-  پیمانکاری لیام

-  حسابداری فروشگاهی لیام

و...

قابلیت های این نرم افزار به شرح زیر است:

-امکان سازگاری با کسب و کارهای مختلف

-دارای امنیت اطلاعاتی

- قابلیت اجرا در موبایل، لپ تاپ، تبلت و ....

- سطوح مختلف دسترسی به گزینه های نرم افزار

برخی از مزیت های این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارها عبارتند از:


- اطلاع دقیق از محصولات قابل فروش و فروش رفته ی شرکت

- نظارت و کنترل کالاها و محصولات رزرو شده و یا از پیش خرید شده

- ارزیابی ، تجزیه و تحلیل موجودی کالاهای انبار  و  برنامه ریزی دقیق تر

- امکان انبارگردانی و صدور خودکار کسر و اضافه انبار

- قابلیت تعریف مدل های مختلف پورسانت و واسطه ها ، همچنین محاسبه اتوماتیک پورسانت ها

9- نرم افزار بازرگانی حسابداری کاکتوس


شعار شرکت بازرگانی نرم افزار کاکتوس این است که فروش یک محصول، پایان همکاری با مشتری نیست و کاربران می توانند ارتباط مستقیم با پشتیبانی داشته باشند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

نرم افزار حسابداری بازرگانی و شرکتی کاکتوس، با گزارشات مختلف برای راهبری امور مالی حسابداری شرکت ها با 5 زیرسیستم شامل نرم‌افزار حسابداری ، دریافت و پرداخت ، نرم افزار خرید و فروش ، نرم افزار انبارداری و نرم افزار موسسات مناسب برای تمامی شرکت های بازرگانی است.
از جمله ویژگی های آن عبارتند از:

- نسخه جدید آپدیت به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد

- برخورداری از رتبه اول شورای عالی انفورماتیک

- ارائه خدمات پشتیبانی با سطح بالا

- آپدیت همیشگی نرم افزارهای حسابداری

- بیش از 24 سال تجربه‌ی موفق در پیاده‌سازی نرم‌افزار در صنایع مختلف دارد

- دارای بیش از 15 گواهینامه در نرم افزارهای حسابداری و مالی

برخی از امکانات نرم افزار بازرگانی:


- تعیین سطوح مختلف دسترسی در نرم افزار و حفظ حریم خصوصی

- وجود گزارش ساز حرفه ای

- عملیات مربوط به خرید و فروش مانند ثبت فاکتورها، دریافت و پرداخت فاکتور، محاسبه پورسانت فروش بازاریابان

- صدور اسناد اتوماتیک حسابداری

- گزارش مانده حساب اشخاص( یکی از امکانات بی نظیر نرم افزار که تمام تراکنش ها را به صورت منسجم به کاربر گزارش می دهد.)

- ارائه بیش از 30 گزارش جامع و حرفه ای

10- نرم افزار حسابداری بازرگانی مالیران


نرم افزار مالیران توسط شرکت طراح سیستم طراحی شد. از جمله قابلیت های آن می توان به امکان محاسبه دیرکرد مشتری، امکان جابه جایی بین اسناد حسابداری و چاپ اسناد به روی فرم های درخواستی در یک تاریخ معین اشاره نمود.

شرکت طراح سیستم ارائه دهنده ی راهکارهای نرم افزاری کسب و تجارت برای سازمان‌ها و شرکت هایی در اندازه های مختلف می باشد. از جمله محصولات طراح سیستم ، نرم افزاری یکپارچه برای شرکت های بازرگانی و فروشگاه ها، نرم افزار حسابداری مالی جهت شرکتها و تعاونیهای مصرف و همچنین نرم افزاری جهت صندوق های قرض الحسنه با بانک اطلاعاتی SQL SERVER به صورت شبکه است. طراح سیستم رضایت مشتری را رسالت خود می داند و برهمین مبنا تلاش می کند تا متناسب با سطح نیازهای مشتریان گام بردارد.

سایر نرم افزارهای بازرگانی


از جمله سایر نرم افزارهای بازرگانی موارد زیر را می توان نام برد:

نرم افزار بازرگانی منطق:


این نرم افزار مناسب شرکتهای پخش و شرکت های بازرگانی بزرگ و تولید شرکت شبیه سازان منطق می باشد. دارای نصب سریع و آسان, سرعت بالا در انجام عملیات و همچنین قیمت مناسبی دارد.

برخی از ویژگی های نرم افزار منطق:

- برخورداری از فروشگاه اینترنتی

در جامعه ی امروزی به دلیل تغییر شیوه خرید عموم و استفاده بیشر از اینترنت، فروشگاه های آنلاین یا اینترنتی مخاطبان بیشتری را نسبت به گذشته به خود جذب کرده اند. در همین راستا فروشگاه اینترنتی منطق محیطی را برای کسب و کارها فراهم نمود تا بتوانند محصولات خود را در این محیط برای کاربران اینترنتی ارائه کنند.

- امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه به بدهکاران و یا طلبکاران، افرادی که موعد قسط آنها است، ارسال خودکار پیام بعد از هر تغییر مالی و....

- قابلیت اتصال به وب سایت نشان جهت ذخیره و مشاهده‌ی موقعیت اعضاء روی نقشه

- امکان تعریف شعبه های مختلف و برقراری ارتباط بین شعبه ها

- امکان انبارگردانی موجودی کالاها و...

نرم افزار بازرگانی سیوا:


توسط این نرم افزار می توان تمام فعالیت های بازرگانی ، حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتریان را علاوه بر  زبان فارسی، به زبانهای انگلیسی و عربی نیز کنترل کنید. تولید کننده نرم افزار سیوا شرکت فناوران اطلاعات سوشیانس می باشد.

از ویژگی های آن می توان موارد زیر را نام برد:

عدم نیاز به دانش حسابداری در سطح بالا

-سادگی فرم‌ها و چیدمان هوشمند

- سرعت بالای نرم افزار

- نصب و آموزش رایگان

-دقت بالای محاسبات

گارانتی مادام‌العمر

-پشتیبانی خوب و ارتباط آسان با کارشناسان فنی

نرم افزار بازرگانی ویوا رایان:


به کمک نرم افزار ویوا رایان می توانید فرآیندهای خرید و فروش شرکت را انجام دهید. اسناد حسابداری بصورت اتوماتیک ثبت می شوند و اطلاعات خرید و فروش ها را به ازای مشتریان و کالاها می توانید ببینید و کنترل کنید.

نرم افزار بازرگانی ارزی:


این نرم افزار نیز محصول شرکت کاکتوس کامپیوتر است و برای شرکتهای بازرگانی که به صورت ارزی کار می‌ کنند نیز بسیار مفید است و سرعت و دقت بیشتری را برای ثبت و نگهداری اطلاعات حسابداری و مالی این کسب و کارها فراهم می نماید.

از امکانات اضافی این نرم افزار نسبت به نرم افزار بازرگانی عمومی ثبت همزمان مبالغ ریالی و ارزی است به این صورت که کاربر می تواند در همه ی قسمت های برنامه هنگام ثبت مبلغ ریالی، معادل ارزی آن را نیز ثبت کند و گزارشات مربوطه را دریافت نماید.

برخی از امکانات آن به شرح زیر است:

- امکانات پایه‌ی برنامه بازرگانی ارزی

-امکان تعریف ارزهای مختلف

- تعریف نرخ تبدیل ارز به صورت روزانه

-امکان صدور اسناد حسابداری ارزی ریالی

-قابلیت گزارشگیری تراز کل ، تراز معین و تفضیلی با عناوین لاتین

-گزارشگیری از دفاتر معین و تفضیلی به صورت ارزی

-تهیه و تنظیم گزارش سود و زیان با عناوین لاتین

-و...

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی


سوالات متداول


1-سرعت کار با نرم افزار حسابداری لیام چگونه است؟

با توجه به استفاده از تکنولوژی و راهکارهای مناسب برنامه نویسی  نرم افزار حسابداری ابری لیام از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که نه تنها کندی عملکرد و تاخیر در اجرای عملیات در آن احساس نمی گردد ، بلکه عموماً عملکرد سریعتری نسبت به نرم افزارهای آفلاین و ویندوزی دارد و در اولین لاگین به نرم افزار حسابداری سامیار ، سیستم کاربر ، کتابخانه های لازم را دریافت می کند.

2-نرم افزار بازرگانی سپیدار دارای چه بخش هایی می باشد ؟


بخش ها و نسخه های مختلفی از نرم افزار بازرگانی سپیدار وجود دارد مانند بخش حسابداری، دریافت و پرداخت، انبار، مشتریان و فروش و بخش دارایی ثابت. هر کدام از این بخش ها به حسابدار کمک می کند تا کلیه ی امور مربوط به بازرگانی از جمله صادرات ، واردات، دریافتی ها و پرداختی ها، نظارت بر هزینه های مربوط به بیمه و مالیات و... را کنترل و مدیریت کند.

3-نرم افزار خرید و فروش پیوست همان نرم افزار بازرگانی پیوست است؟


بله، نام دیگر این نرم افزار به نام نرم افزار خرید و فروش نیز هست. به عبارتی نرم افزار بازرگانی پیوست، ثبت اطلاعات مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات را برعهده دارد.

4-شرکت نرم افزار بازرگانی پارمیس استار چه نرم افزارهایی را تولید کرده است؟


طراح و پشتیبان این نرم افزار، تاکنون نرم افزارهای مختلفی مانند نرم افزارهای مالی، حسابداری، بازرگانی و تجاری تولید کرده است و در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار دارد. برخی از این نرم افزارها عبارتند از: نرم افزار حقوق  دستمزد، نرم افزار انبار داری، نرم افزار فروش و بازرگانی ، نرم افزار خزانه داری، نرم افزار بازرگانی خارجی و داخلی، نرم افزار ارتباط با مشتری ، نرم افزار سازمانی، نرم افزار تسهیلات، نرم افزار حسابداری موبایل ، تبلت و...

5- آیا امکان ارتباط نرم افزار حسابداری بازرگانی فرداد با سایر نرم افزارها و سیستم های مالی وجود دارد؟


به علت اعمال یکپارچگی و انسجام در طراحی نرم افزار بازرگانی فرداد، امکان ارتباط و سازگاری بسته حسابداری بازرگانی فرداد با سایر نرم افزارها مانند نرم افزار حسابداری انبار، حسابداری فروش و نرم افزار خزانه وجود دارد و موجب ایجاد تمرکز و هماهنگی دقیق اطلاعات در میان زیر سیستم های مختلف نرم افزار فرداد می شود.

6-نرم افزار حسابداری بازرگانی کاکتوس شامل چه سیستم‌هایی می باشد؟

پکیج نرم افزار بازرگانی کاکتوس شامل پنج سیستم 1-حسابداری، 2-دریافت و پرداخت (چک و صندوق) ،3- انبارداری ، 4-خرید و فروش و 5- موسسات و اشخاص می باشد و مناسب برای تمام شرکت‌هایی است که فعالیت‌های بازرگانی انجام می دهند و در حوزه خرید و فروش فعال هستند.

سخن آخر


از مهم ترین ویژگی هایی که هر شرکت یا کارخانه در ابتدای تاسیس باید به آن توجه کند بحث مدیریت مالی و بازرگانی است. در این راستا باید برای امور خود از بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی استفاده کند در این مقاله سعی کردیم لیستی از این نرم افزارها را به شما معرفی کنیم. اگر  از نرم افزار دیگری برای امور تجاری و بازرگانی خود استفاده می کنید در کامنت ها برای ما و دوستان خود بنویسید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار حسابداری کلینیک ها

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید