معرفی نرم افزار حسابداری تدبیر

تاریخ انتشار: 1402/07/17

معرفی نرم افزار حسابداری تدبیر

از یک صورتحساب مقدماتی گرفته تا محاسبات مالیاتی، مدیریت پروژه، مدیریت مشتریان، تطبیق حساب‌های بانکی، ایجاد گزارشات مالی و... نرم افزارهای حسابداری ابزاری ضروری برای داده های مالی کسب و کار شما است که به رشد و ارتقاء شرکت تان کمک می‌کند. کار با نرم افزار حسابداری به کسب و کارها کمک می کند تا از منابع موجود در بخش حسابداری خود به نحو احسن استفاده کنند و خطاهای روش دستی و اشتباهات پرهزینه حسابداری را کاهش دهند. نرم افزارهای زیادی در حسابداری وجود دارد که یکی از آنها نرم افزار حسابداری تدبیر است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

معرفی نرم افزار تدبیر

نرم افزار حسابداری تدبیر، توسط شرکت پردازش موازی سامان تولید شد. این شرکت، امروزه یکی از مهم ترین شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری در کشور محسوب می‌شود که محصولات خود را با نام تجاری تدبیر در بازار عرضه می کند. استفاده از کامپیوتر برای حسابداری در ایران به اواخر دهه 60 شمسی باز می گردد. در آن زمان بعضی از شرکت ها نسبت به تولید نرم افزار حسابداری بر پایه DOS اقدام می‌کردند و پس از آن در سال 1375 اولین نسخه های نرم افزار حسابداری بر پایه سیستم عامل مایکروسافت ویندوز در بازار عرضه شد. یکی از مهم ترین این نرم افزارهای حسابداری که در بازار عرضه شد، نرم افزار حسابداری تدبیر است. در واقع این نرم افزار برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز توسعه پیدا کرد و یک نرم افزار شی گرا محسوب می‌شود.

شی گرا چیست؟

شی گرا یک روش برنامه نویسی است که برای پیاده سازی یک پروژه نرم افزاری بر روی داده ها و اشیاء تمرکز دارد. به عبارتی شی گرایی به برنامه نویسان این قابلیت را می‌دهد تا با تعریف اشیای مختلف، به مدل‌سازی سیستم نرم‌افزاری بپردازند، به طوری که هر یک از این اشیا ساخته شده، بخش خاصی از نرم‌افزار را بازنمایی می‌کنند.

مزایا نرم افزار تدبیر

- نرم افزار حسابداری تدبیر، یک محصول حرفه ای به دلیل سادگی در طراحی و استفاده از المان های مناسب در آن؛

- کاربرد بالای آن برای استفاده از کسب و کارهای بزرگ؛

- دریافت ترازهای مالی و گزارشات مالی در کوتاه ترین زمان ممکن؛

- یکی از بهترین محصولات برای ابزار مالی مدیریتی و گزارشگیری؛

- بررسی گزارشات مالی با استفاده از وب سرویس تدبیر توسط مدیران؛

- قابلیت ارتباط با سایر محصولات نرم افزاری شرکت مادر و استفاده از امکانات دیگر نرم افزار های مالی، مدیریتی یا بازرگانی این شرکت جهت کسب بهترین بازده در زمینه  مالی و حسابداری؛

- وجود پشتیبانی نامحدود.

- بطور کلی نرم افزار تدبیر یک محصول حرفه ای و مدیریتی است که به صورت یکپارچه می تواند برای انجام فروش، بازاریابی، ثبت سفارش، انبارداری و... مورد استفاده قرار گیرد و یکی از بهترین انتخاب ها برای بسیاری از خریداران نرم افزار به شمار می رود. یکی از قابلیت های نرم افزار تدبیر، سیستم ثبت سفارش اندرویدی است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

سیستم ثبت سفارش اندرویدی

وجود این سیستم باعث شد تا کاربران زیادی به استفاده از نرم افزار حسابداری تدبیر روی آورند. شرکت های پخش و مراکز تولید و فروش به دنبال راهی هستند که به محض فروش و ثبت سفارش بتوانند فاکتور صادر کنند. نرم افزار تدبیر با درک این موقعیت آغاز به کار کرد و ازاین نرم افزار جهت ثبت سفارش به صورت اندرویدی می‌توانید استفاده کنید. با این قابلیت نرم افزار تدبیر به یکی از بهترین محصولات برای مراکز پخش عمده و جزیی تبدیل شد. در واقع با نرم افزار ثبت سفارش اندروید که به نرم افزارهای تدبیر وصل می شوند می‌توانید به صورت آنلاین به محض فروش هر محصول، فاکتور صادر کنید.  همچنین می توان مستقیما عملیات انبارداری را انجام داد تا به میزان نیاز، فروش هر محصول انجام شود.

امکانات نرم افزار تدبیر

از امکانات نرم افزار حسابداری تدبیر موارد زیر را می‌توان نام برد:

- قابلیت افزودن تعداد نامحدودی از دوره های مالی به صورت ثابت یا ادواری؛

- تعریف معرف برای حساب ها در سطوح مختلف؛

- امکان برقراری ارتباط میان همه حساب ها؛

- قابلیت معرفی حساب های بانکی، نقدی، مراکزی که هزینه دارند و همچنین پروژه ها به صورت همزمان با ورود اسناد حسابداری؛

- استفاده از سرفصل هایی که توسط سیستم معرفی می شوند، در صورت تمایل؛

- امکان معرفی سلسله مراتب به سیستم برای رد و یا قبول برخی از اسناد؛

- این نرم افزار مانند برخی دیگر از رقبای خودش دارای تاییدیه اداره دارایی است.

لزوم آموزش نرم افزارحسابداری تدبیر برای دانشجویان

دانشجویان می‌توانند نرم افزار تدبیر را به عنوان یک محصول مالی مرجع بدانند که یکی از کامل ترین نرم افزارهای حسابداری ایران محسوب می‌شود و کاملا با سیستم مالی و مالیاتی ایران تطابق دارد. تدبیر افراد خریدار زیادی را امروزه به خود جذب کرده است. اگر به بخشهای مختلف این نرم افزار مسلط باشید، یادگیری سایر نرم افزار های حسابداری برای شما سخت نخواهد بود و می‌توانید سریع وارد بازار کار شوید. البته تنها تسلط بر نرم افزار تدبیر کافی نیست. برای کارایی بهتر این نرم افزار باید بر دانش حسابداری نیز مسلط باشید.

نرم افزار تدبیر

معایب نرم افزار حسابداری تدبیر

رابط کاربری قدیمی و به‌روز نشدن این نرم‌افزار جزء معایب است و همین امر موجب شد انتقال اطلاعات در طولانی‌ مدت دچار مشکل شوند. استفاده از این نرم‌افزار توسط کسب و کارهای کوچک و افرادی که اطلاعات کاملی از حسابداری ندارند، گزینه مناسبی نیست. البته یکی از محصولات این شرکت تحت عنوان "تدبیر لایت" مدعی طراحی مخصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. یکی از معایب دیگر این نرم افزار، وجود code page اختصاصی آن است که باعث می‌شود تا در ورود اطلاعات و دریافت خروجی از آن‌ها دچار برخی مشکلات شوید.

سخن آخر

در این مقاله مزایا، امکانات و معایب نرم افزار حسابداری تدبیر را گفتیم. با توجه به این مطالب در انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب با کسب و کارتان با دید بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:13 تا بهترین نرم افزار حسابداری ایران

دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید

مشاوره رایگان