معرفی نرم افزار مهندس آزاد

تاریخ انتشار: 1402/01/22

معرفی نرم افزار  مهندس آزاد

نرم افزار مهندس آزاد-

در قدیم قسمت عمده ی کارها و محاسبات، دستی و روی کاغذ بود اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رایانه، روش های قدیمی جای خود را به نرم افزارها دادند. تمامی شرکتها و کسب و کارهایی که در امور خود به نوعی با حسابداری سروکار دارند بر اساس نوع فعالیت خود در کنار یک حسابدار از یک یا چند نرم افزار حسابداری نیز برای تسریع روند امور مالی و حسابداری خود استفاده می کنند . از جمله مزایای استفاده از نرم افزار به جای روش دستی، صرفه جویی در زمان، سرعت در انجام امور، کاهش خطا و... را می توان نام برد.

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از این نرم افزارهای مرتبط با حسابداری یعنی نرم افزار طراحی شده توسط گروه نرم افزاری مهندس آزاد صحبت کنیم و شما را با این نرم افزار بیشتر آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بیوگرافی مختصری از مهندس علی آزاد طراح نرم افزار


نرم افزار مهندس آزاد

علی آزاد فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر ( نرم افزار) در سال 1369  از دانشگاه اصفهان هستند. ایشان  دارای  سابقه  طولانی  و  تجربه کافی  در طراحی  و  ارایه   سیستمهای  اطلاعاتی و حسابداری می باشد.

نرم افزارهایی که توسط مهندس علی آزاد طراحی  شد  در اکثر  قرض  الحسنه های  استان  اصفهان ،  طلا و جواهرفروشی ها، گارگاه های طلا سازی، فروشگاه ها، مراکز پخش، تعاونی ها و ... در حال سرویس دهی است.

ویژگی نرم افزارهای گروه نرم افزاری مهندس آزاد


- تمام نرم افزارها قابل نصب روی انواع سیستم عاملهای ویندوز 32 و 64 بیتی ایکس پی ٬ هفت٬ هشت ٬ 10 و انواع سرور های ویندوز می باشد.

- همچنین این نرم افزارها تحت شبکه های ناول و ویندوز قابل نصب هستند.

- در حال حاضر دستیابی به کلیه نرم افزار ها از راه دور مبتنی بر بستر اینترنت فراهم شده و امکان مشاهده و کار با آنها از طریق اینترنت با سرعت مناسب بر روی همه سیستمهای عامل مانند همه ویرایش های ویندوز٬ اندروید٬ ویندوزفون٬ اپل٬ لینوکس و همه دستگاه ها مانند تلفن های همراه٬ تبلت٬ نوت بوک٬ لپ تاب و کامپیوتر رومیزی نیز وجود دارد.

نرم افزار مهندس آزاد


از جمله نرم افزارهایی که گروه آقای مهندس آزاد در بازار عرضه کردند موارد زیر را می توان نام برد:

- نرم افزار قرض الحسنه؛

حسابداری کامل؛

- نرم‌افزار حسابداری طلا.

مشخصات نرم افزار حسابداری قرض الحسنه


نرم افزارقرض الحسنه، نرم افزاری  قوی  و  کارآمد  برای  مدیریت تمام عملیات مالی، اطلاعاتی و پرسنلی  صندوقهای قرض الحسنه شامل بخشهای زیر است:

 - پس انداز؛

 - جاری؛

- وام و درخواست وام؛

- چکهای مشتریان - ضامن -معرف - وام گیرنده؛

- تفکیک وامها بصورت قراردادها؛

- محاسبه و تقسیط کارمزد؛

- تعیین کارکرد حسابها (امتیاز)؛

-  میانگین حسابها؛

- ثبت ورود و خروج کارکنان؛

-  تهیه لیست حقوق؛

- ارایه گزارشات متنوع از اطلاعات و حسابها.

نرم افزار مهندس آزاد/ نرم‌افزار حسابداری کامل


این نرم افزار تمام عملیات مالی و حسابداری  مربوط به اصناف، مراکز پخش، تعاونی ها و فروشگاه ها را کنترل می نماید و بخشهای زیر را شامل می شود:

- حسابداری؛

- خرید و فروش؛

- انبارداری؛

- چکها؛

- بدهکاران و بستانکاران؛

- بدهکاران اقساطی؛

- کالاهای خسارتی؛

- تهیه انواع گزارشات متنوع.

برای مشاهده راهنمای‌ نصب‌ و استفاده‌ از نرم‌افزار حـسابداری‌ مالی‌ شامل‌ حسابداری‌ مالی، خرید و فروش‌، انبارداری و دفتر چکها  می توانید از این لینک اقدام کنید.

در این صفحه با مطالبی از جمله  محتویات‌  بسته‌ نرم‌افزار، امکانات‌ سخت‌ افزاری‌ مورد نیاز، روش‌ نصب‌ نرم‌افزار، شرح‌ علملیات‌ کلیدهای‌ صفحه‌کلید، روش‌ وارد نمودن‌ اطلاعات‌ حسابها ومانده‌ آنها، اصلاحات و تغییرات جدید  و... آشنا می شوید.

این نرم‌افزار داری‌ 4 بخش‌ اصلی‌ و هر بخش‌ دارای‌ قسمتهای‌ مختلف‌ می‌باشـد.

 

1- بخش‌ بایگانی‌:


برای‌ تعریف‌ حسابها و ورود اطلاعات‌ روزانه‌ در تمام‌ قسمتهای‌ این‌ بخش‌ می‌توان‌ عملیاتی‌ مانند رویت‌ اطلاعات‌ قبلی، اضافه ‌نمودن‌ اطلاعات جدید، حذف‌ اطلاعات‌ و غیره‌ را انجام‌ داد.

2-  اشخاص‌ و  گـزارشگیری:


جهت تهیه‌ انواع‌ لیستها و گزارشات‌ روی‌ نمایشگر، چاپگر ودیسک. درتمام‌ قسـمتهای‌ این‌ دو بخش‌ پس‌ از انتخاب‌ هر قسمت‌ ابتدا چند قلم‌ اطلاعات‌ خواسته‌ می‌شود -که‌ معمولا مقدار اولیه‌ آن‌  مناسب‌ و  فقط‌  باید با اینتر از آن‌  رد شد- سپس‌ گزارش‌ روی‌ نمایشگر آمده‌ و برای‌ چاپ‌ آن‌ روی‌ چاپگر کلید F5 را وارد کنید.

3-  پشتیبانی:‌


کنترل‌ اطلاعات‌، ایجاد وتغییردفاتر و عملیات‌ کمکی ‌دیگر.

4- بخش‌ خروج:


برای اتمام‌ کار وخاموش‌ کردن‌ دستگاه‌ این‌ قسمت‌ باید اجرا شود.

نرم افزار مهندس آزاد/ برخی تذکرات لازم


** اکثر بخشها با فشار کلید F1 از راهنمایی‌ کامپیوتر استفاده‌ کنید. یا در هر قسمت‌ که‌ برای‌ انجام‌ عملی‌ نمی‌دانید از چه‌ کلیدی‌ استفاده‌کنید  کلید راهنما  ( F1) را بفشارید.

** در قسمت‌ بدهکاران‌ اطلاعات‌ مشتریانی‌ که‌ مانده‌ حساب‌ آنها اکثرا بدهکار و یا مشــتریانی  که‌ معمولا خریدار از شما هستند وارد می‌شــود. اولین‌ رقم‌ سمت‌ چپ‌ حساب‌ آنان‌ باید عدد 2 یا 8  باشد.

** دربخش بســتانکاران‌ اطلاعات‌ مشتریانی‌ که‌ مانــده‌ حسـاب‌ آنها اکثرا بستانکار و یا مشتریانی که‌ معمولا فروشنده‌ به‌ شما هستند، وارد می‌شود. اولین‌ رقم‌ سمت‌ چپ‌ حساب‌ آنان‌ باید عدد 3 یا 9 باشد.

** تمام‌ حسابهایی‌  که‌ در قسمتهای‌ بدهکاران‌ و بستانکاران‌ وارد  نمی‌شود. مانند بانکها، صندوق، هزینه‌ها و غیره‌  در قسـمت‌ سرفصلها وارد می‌شود. کد حساب‌ آنها طبق‌ قاعده‌ بقیه‌ باید مشخص‌ شود و در آن‌ حساب‌ کل‌ و معین‌ رعایت‌ و مشخص‌ شود.

** مقادیر پایین‌ قسمتهای‌ سرفصلها، بدهکاران، بستانکاران‌ و انواع ‌کالا به طور خودکار طبق‌ سندها و فاکتورها پر شده ‌و قابل‌ تغییر به وسیله ‌اپراتور نیست‌.

‌‌** هنگام‌ وارد نمودن‌ نام‌ حسابها باید ابتدا فامیل‌ و سپس‌ نام‌ وارد شود.

** هنگام‌ ورود فاکتور جدید، شــماره‌ فاکتور را  خود کامپیوتر  می‌آورد و بهتر است‌ آنرا تغییر نداده‌ فقط‌ اینتر کنید و شــماره‌ بالای‌  فاکتور را در محل‌ شماره‌ قبض ‌وارد کنید.

(هر از گاهی‌ شماره‌ تکراری‌ چک ‌شود)


**موقع انتخاب‌ نوع‌ قبض‌ در فاکتورها به جای‌ استفاده‌ از کلید فاصله‌ و اینتر می‌توانید از اعداد 1 تا 6 به‌ ترتیب‌ برای‌ خرید، فروش‌، برگشت‌ از فروش‌ ، برگشت‌ از خرید، پیش‌پرداخت‌ و پیش‌دریافت‌ استفاده‌ کنید.

** هنگام‌ وارد کردن‌ شماره ‌حساب‌ یا کد کالا در فاکتورها، سندها و گزارشـات‌ می‌توانید از کلیدهای‌ راهنمای‌ F7 ،F8 ،F9  وF10   و سپس‌ چند حرف‌ اول‌  نام‌ حساب‌ یا کد حساب‌ و در صورت‌ لزوم‌ کلیدهای‌ حرکتی‌ استفاده‌ کـــــرده‌  روی‌ حسـاب‌ موردنظر رفته‌ آنرا بیاورید.

** وقتی که‌ روی‌ لیست‌ راهنمای‌ حساب ها هستید، با فشــــار کلید + صورت‌ ریز آن‌ حساب‌ را می آورد.

* * هنگامی‌ که‌روی گزارش‌ ریز حسابها هستید،


با فشار کلید اینتر روی‌ هر ردیف‌ سند یا فاکتور آن‌ آورده‌ می‌شود. با فشار کلید فاصله‌ روی‌ هر ردیف،‌ آن‌ سطر جهت‌ جمع‌ انتخاب‌ می‌شود و جمع ‌آنها پایین‌ گزارش‌ نشان‌ داده‌ می‌شود. و با فشار کلید F2 می‌توانید ریزحساب‌ را به‌ ترتیب‌ تاریخ‌، شرح‌ سند یا نوع‌ بدهکار/بستانکار بیاورید.

** هنگامی که‌ روی‌ سند حسابداری‌ باشید، اگر سند مربوط‌ به‌ چکهای‌ دریافتی‌ یا پرداختی‌ باشد با فشار کلید اینتر اطلاعات‌ چک‌  آورده‌ می‌شود.

** هنگام‌ وارد نمودن‌ مبلغ‌ در سند حسابداری‌ و غیره‌ فشار کلید “+“ باعـث‌  ورود سه‌ صفر و فشار کلید “0“ باعث‌ ورود دو صفر می‌شود.

* * اگر در شرح‌ ط‌رف ‌حساب‌ قسمت‌ سند حسابداری‌ فقط‌ صفر وارد کنید، متن‌ وارد شده‌ در شرح‌ بالای‌ آن‌ کپی‌ می‌شود.

** در چکهای ‌دریافتی‌ و پرداختی‌


پس ‌از ورود اولین‌ چک‌، چنانچه‌ در تاریخ‌ سررسید فقط‌ عدد صفر وارد شود اطلاعات‌ چک‌ قبلی‌ به صورت‌ خودکار می‌آیـد و با اینتر از آنها عبور کنید. (شماره ‌چک‌ یکی‌ بیش‌ از چک‌ قبلی ‌است ‌و سررسید یک‌ ماه ‌بعد)

برای مشاهده تمام تذکرات و نکات مربوط به این نرم افزار می توانید با ورود به صفحه مربوط به نرم افزار حسابداری راهنمای‌ نصب‌ و استفاده‌ از نرم‌افزار حـسابداری‌ مالی‌ را ببینید.

نرم افزار مهندس آزاد/ نرم افزار  طلا و جواهر


نرم‌افزار بانک اطلاعاتی طلا  همه ی عملیات مالی و اطلاعاتی  مربوط به طلا را کنترل و ثبت می نماید. این نرم افزار شامل بخشهای زیر است:

- حسابداری کارگاه های طلا سازی؛

-  بنکداران طلا؛

-  ویزیتورهای طلا؛

 - ویترین داران طلا؛

- تهیه انواع گزارشات از اطلاعات.

جهت مشاهده راهنمای نصب‌ و استفاده‌ از نرم‌افزار بـانــک‌ طلا (مخصوص‌ کارگاههای‌ طلاسازی‌، بنکداران،‌ ویزیتورها و جعبه‌داران‌) از این صفحه می توانید اقدام کنید .  در این صفحه با مطالبی از جمله  محتویات‌  بسته‌ نرم‌افزار، امکانات‌ سخت‌ افزاری‌ مورد نیاز، روش‌ نصب‌ نرم‌افزار، چگونگی شروع نرم افزار، شرح‌ علملیات‌ کلیدهای‌ صفحه‌کلید، روش‌ وارد نمودن‌ اطلاعات‌ حسابها ومانده‌ آنها، روش‌ نصب‌ برنامه‌ فارسی‌ساز چاپگرهای‌ تحت‌ویندوز (لیزری‌ وجوهرافشان‌) و... آشنا می شوید.

تذکر برخی نکات مهم از نرم افزار بانک طلا     


**  اکثر قسمتها می‌توانید با فشار کلید F1 از راهنمایی‌ کامپیوتر استفاده‌ کنید.

** درقسمت‌ بدهکاران‌ اطلاعات‌ مشتریانی‌ که‌ مانده‌ حساب‌ آنها اکثرا بدهکار و یا مشــتریانی‌  که‌ معمولا از شـما طلا می‌برند وارد می‌شــود. اولین‌ رقم‌ سمت‌ چپ‌ حساب‌ آنان‌ باید عدد 2 باشد.

** بخش بســتانکاران‌ اطلاعات‌ مشتریانی‌ که‌ مانــده‌ حسـاب‌ آنها اکثرا بستانکار و یا مشـتریانی‌  که‌ معمولا به‌ شما طلا می‌دهند، وارد می‌شود. اولین‌ رقم‌ سمت‌ چپ‌ حساب‌ آنان‌ باید عدد 3 باشد.

* * مقادیر پایین‌ قسمت های‌ سرفصل ها، بدهکاران، بستانکاران‌ و انواع‌ طلا به ط‌ور خودکار طبق‌ سندها و فاکتورها پر می شود و قابل‌ تغییر به وسیله ‌اپراتور نیست.

** موقع انتخاب‌ نوع‌ قبض‌ در فاکتورها به جای‌ استفاده‌ از کلیدهای‌ حرکتی‌ و اینتر می‌توانید از اعداد 0 تا 9 استفاده‌ کنید.

کد طلا در فاکتور


**  وارد کردن‌ شماره‌ حساب‌ یا کد طـلا در فاکتورها، سندها و گزارشـات‌ می‌توانید از کلیدهای‌ راهنمای‌ F7 ،F8 ،F9 وF10  و سپس‌ چند حرف‌ اول‌ نام‌ حساب‌ یا کد حساب‌ و در صورت‌  لزوم‌ کلیدهای‌ حرکتی‌ استفاده‌ کرده‌ روی‌ حسـاب‌ مورد نظ‌ر رفته‌ آن را بیاورید.

**هنگام‌ ورود کد طلا در قسمت‌ فاکتورها اگر صفر وارد شود، کد ردیف‌ بالای آن‌ کپی‌ می‌شود.

** برای وارد کردن‌ وجه ‌نقدی‌ در فاکتورهای‌ از نوع‌ ورود، خروج‌ و مرجوعی‌ کد طلا را خالی‌ رد کرده‌ در ستون‌ بعدی‌ شرح ‌سند وارد شود و سپس‌ در ستون‌ آخر مبلغ‌ وارد شود. در این‌ حالت‌ بسته‌ به‌ نوع‌ فاکتور حساب‌ شخص‌ بدهکار/بستانکار و ط‌رف‌ مقابل‌آن‌ صندوق‌ ریالی ‌می‌باشد.

** جهت‌ تخفیف‌ دریافتی‌ و پرداختی‌ و عمل‌ آن‌ در فاکتور می‌توانید در انواع‌ طلا کدی‌ برای‌ آن‌ ایجاد نموده‌ و در فاکتورهای‌ ورود، خروج‌ و مرجوعی‌به کار برید.

برای مشاهده تمام نکات مربوط به این نرم افزار می توانید وارد صفحه مربوط به نرم افزار بانک طلا   و راهنمای نصب و استفاده از نرم افزار را ببینید.

درصورت‌ داشتن‌ سوال‌ و ابهام‌ در هر یک‌ از موارد فوق‌ با فروشنده‌ نرم‌افزار تماس‌ بگیرید . همچنین از سایت‌   aliaza.sabaa.com  بازدید نموده‌ سوالات‌ و اشکالات‌ خود را مطرح‌ کنید.

قابلیت های نرم افزار مهندس آزاد


از جمله قابلیت های نرم افزار مهندس آزاد می توان موارد زیر را نام برد:

- امکان کار در شبکه های ویندوز٬ ناول و داس؛

- قابلیت دسترسی از طریق اینترنت؛

- کار بر روی انواع ویندوز های 32 و 64 بیت 7 و 8 و 10؛

-  مشاهده پیش نمایش آنلاین نرم افزار ها.

نرم افزار مهندس آزاد دارای یک سری نرم افزارهای رایگان قابل دریافت می باشد:


- دفتر تلفن (ویرایش جدید)؛

-  حسابداری همراه (ویژه مشتریان)؛

-فارسى ساز چاپگر لیزرى.

دفترچه تلفن:

این بسته نرم افزاری شامل دفترچه تلفن ، سر رسید چک، محاسبه بهره ، دفترچه  یادداشت،  تقویم و اوقات شرعی می باشد.

حسابداری همراه:

این نسخه رایگان و بدون لاک حسابداری است که بجز قسمت ورود اطلاعات و چاپ گزارشات بقیه قابلیت های  نسخه کامل را دارا می باشد.

فارسی‌ساز چاپگر لیزری:

مخصوص حسابداری مهندس علی آزاد با قفل USB.

پشتیبانی گروه نرم افزاری مهندس آزاد


نرم افزار  آزاد دارای پشتیبانی 24 ساعته از نرم افزارهاست. از طریق شماره تماس ، ایمیل و وب سایت زیر می توانید با خیال راحت با پشتیبانی این گروه نرم افزاری در ارتباط باشید

آدرس: اصفهان - خیابان سروش - حد فاصل خیابان حکیم شفاهی اول و خیابان آل خجند جنب اداره برق ساختمان موسی بن جعفر (ع) طبقه سوم واحد 7

تلفن:    03132253676

نمابر: 03132250828

موبایل: 09131111958

پست الکترونیک: [email protected]

[email protected]

وب سایت : http://aliazad.sabaa.com/index.htm

در پایان


سایت حصین حاسب برای رفاه حال شما عزیزان در بخش نرم افزارهای مالی  و اداری به معرفی سایر نرم افزارها پرداخته است. می توانید با مراجعه به مقالات این بخش با نرم افزارهای مختلف حسابداری مانند نرم افزار حسابداری پارسیان، نرم‌افزار نوسا، نرم افزار حسابداری شایگان، نرم افزارحسابداری فروشگاهی دشت، نرم افزار سپیدار و...  آشنا شوید.


شرکت های تراز سامانه و خدمات آنها


دانلود نسخه PDF مقاله

نظرات خود را ثبت نمایید