آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شد

تاریخ انتشار: 1403/07/22

آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شد

طبق گزارش رسانه مالیاتی ایران، آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی سال 1403 صبح روز جمعه 20 مهر سال جاری با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس پست‌های سازمانی کارکنان سازمان امور مالیاتی در سه سطح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

آقای نادر آریا سرپرست مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در رابطه با برگزاری آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی و میزان اثرگذاری چنین آزمون‌هایی بر ارتقا دانش و آگاهی کارکنان سازمان مالیاتی، عنوان کرد: آزمون تعیین سطح، سال‌های متمادی است که در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌شود که براساس مشاهدات و تجارب حاصله برگزاری این آزمون همواره موجب ایجاد شور و گسترش دامنه مطالعات مالیاتی شده است.

وی افزود: همکاران سازمان امور مالیاتی  در سراسر کشور بسیاربا دانش و اطلاعات بالا هستند و برگزاری این آزمون‌ها به صورت سراسری موجب می‌شود تا همکاران سازمان بتوانند دانش خود را در معرض ظهور قرار داده و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

سرپرست مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اینکه رقابت همیشه تحول آفرین است و همواره باید آن را به فال نیک گرفت، خاطر نشان کرد: آزمون امسال یکسری ویژگی‌های اضافه داشت به نحوی که سامانه‌های مالیاتی به مباحث آن اضافه شد، در کنار اینکه به عنوان بخش اصلی، قوانین و مقررات مالیاتی، سامانه مودیان، قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده را  نیز در آن داشتیم.

آقای آریا در پایان ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود برگزاری آزمون‌هایی از قبیل تعیین سطح ماموران مالیاتی بتواند موجب تحول و ارتقاء نظام مالیاتی کشور شود.

علیرضا زمانی معاون مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در خصوص برگزاری آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی و میزان اثرگذاری چنین آزمون‌هایی بر ارتقا دانش و آگاهی کارکنان سازمان مالیاتی، عنوان کرد: در درجه اول، برای سازمان‌های تخصصی و دانش پایه که حرکت رو به جلو دارند از جمله سازمان امور مالیاتی کشور که قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های آن در حوزه‌های مالیات‌های مستقیم، ارزش افزوده و قانون پایانه‌های فروشگاهی مرتب در حال اصلاح ارتقا و تغییر هستند لازم است همکارانمان دائما قوانین را رصد و خود را به روز کنند.

وی بیان کرد: طراحان سوالات آزمون تعیین سطح، همکاران نخبه و موفق در سازمان امور مالیاتی هستند و برای اینکه بتوانیم اجرایی در چهارچوب‌های بالای استانداردهای رایج را تجربه کنیم این امر را با سازمان سنجش در تعامل هستیم.

معاون مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: امسال برای سومین سال پیاپی است که مسئولین سازمان سنجش در راستای برگزاری آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی همکاری لازم را انجام می‌دهند این امر به مرور موجب ارتقاء سطح دانش همکاران سازمان مالیاتی خواهد شد.

این آزمون توسط مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی با هدف سنجش و ارتقاء سطح دانش علمی و تخصصی کارکنان سازمان متنوع در زمینه قوانین و مقررات مالیاتی، فراهم شدن امکان نیازسنجی آموزشی مبتنی بر تحلیل نتایج آزمون و لحاظ نتایج کسب شده در آزمون در فرایند ارتقاء انتصاب و جابجایی کارکنان صورت می‌گیرد.

قابل ذکر است بالغ‌بر 14 هزار نفر از کارکنان مالیاتی در سراسر کشور امسال در آزمون تعیین سطح  ماموران مالیاتی کشور مشارکت کردند و  در قالب 3 سطح به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است سطح 1 شامل حسابرس مالیاتی، کمک حسابرس، کاردان مالیاتی، متصدی امور مالیاتی، مامور ابلاغ و اجرا و کارشناس مشاغل مالیاتی(ستاد) و حسابرس ارشد مالیاتی و کارشناس مالیاتی و سایر پست‌های همتراز مربوط، سطح 2 شامل رئیس گروه حسابرسی، مالیاتی، رئیس گروه مالیاتی (صف)، کارشناس یک مالیاتی (ستاد)، دادیار انتظامی مالیاتی و سایر پست‌های هم تراز مربوط و همچنین سطح 3 شامل رئیس امور حسابرسی مالیاتی، رئیس گروه مالیاتی (ستاد)، رئیس امور هماهنگی هیئت‌های حل اختلاف مالباتی، مدیر دادرسی مالیاتی، مدیر حسابرسی مالیاتی، معاون حسابرسی مالیاتی، معاون مدیرکل ستاد دفاتر مالیاتی، معاون مدیرکل مالیاتی (صف)، نماینده سازمان در هیئت حل اختلاف مالیاتی، دادیار مسئول انتظامی مالیاتی و سایر پست‌های همتراز است

صدور 4 همت برگ تشخیص مالیاتی برای 135 هزار واحد مسکونی و باغ ویلاهای لوکس

صدور 4 همت برگ تشخیص مالیاتی برای 135 هزار واحد مسکونی و باغ ویلاهای لوکس

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، در مجموع برای 135 هزار و 509 واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شده، رقمی بالغ بر 4 هزار و 436 میلیارد تومان مالیات تعیین شده است.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/07/24
صدور دوازدهمین مجوز فعالیت برای شرکت معتمد ارائه‌کننده‌ خدمات مالیاتی نوع اول

صدور دوازدهمین مجوز فعالیت برای شرکت معتمد ارائه‌کننده‌ خدمات مالیاتی نوع اول

سازمان امور مالیاتی کشور از صدور مجوز فعالیت برای «شرکت اعتماد پردازش سداد» به عنوان دوازدهمین شرکت معتمد ارائه‌کننده‌ خدمات مالیاتی نوع اول خبر داد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/07/24
فرآوری محصولات کشاورزی مشمول پرداخت مالیات و عوارض است

فرآوری محصولات کشاورزی مشمول پرداخت مالیات و عوارض است

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، فرآوری محصولات کشاورزی از جمله طعم دار کردن با افزودنی، خرد کردن و پودر کردن مشمول پرداخت مالیات و عوارض است.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/07/24
افزایش معافیت مالیاتی به 200 میلیون تومان در لایحه بودجه سال آینده

افزایش معافیت مالیاتی به 200 میلیون تومان در لایحه بودجه سال آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش دو برابری معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال 1404 خبر داد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/07/23

دانلود نسخه PDF خبر

نظرات خود را ثبت نمایید

مشاوره رایگان