برپایی میزهای خدمت؛ مشق حضور مسئولان در میان مردم

تاریخ انتشار: 1403/05/25

برپایی میزهای خدمت؛ مشق حضور مسئولان در میان مردم

ایجاد تعامل و ارتباطات اثربخش و بی واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها محسوب می‌شود. برپایی مراکز ارتباط مردمی و میزهای خدمت از جمله ابزارهایی است که می‌تواند به برقراری تعامل سازنده میان نهادهای دولتی و مردم بیانجامد و از این نظر منشا اعتماد بین مردم و دستگاه‌های اجرایی دولتی محسوب شود. از این رو سازمان می‌تواند ادعای برقراری تعامل موثر و ارتباط کارآمد با مخاطبان و افراد ذینفع خود را داشته باشد که ایجاد مراکز ارتباط مردمی قوی برای رسیدگی به مطالبات مردمی، پاسخگویی به سوالات مراجعه‌کنندگان و رفع مشکلات ایشان را در اولویت پیشبرد امور مربوطه قرار داده باشد. در این میان استقرار میزهای خدمت یکی از موثرترین و کارآمدترین ابزارهای برقراری ارتباط به منظور ارائه خدمت به مردم و فعالان اقتصادی به صورت چهره به چهره و بی واسطه با حداکثر بازدهی در قیاس با دیگر روش‌های برقراری ارتباط با مخاطب ارزیابی می‌شود.

سازمان مالیاتی کشور در سال‌های اخیر و در راستای اجرای موثر رویکرد مودی مداری و بزرگداشت مودیان و تسهیل در انجام امور ایشان و همچنین استمرار همکاری و تعامل با فعالان اقتصادی، میزهای خدمت‌ متعددی جهت پاسخگویی به سوالات مالیاتی کسبه و بازاریان در پایتخت و در نقاط مختلف کشور و به همت ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور برپا کرده است. در سال گذشته بیش از 1875 میز خدمت در سراسر کشور توسط این سازمان برای حل مشکلات مودیان و استماع دغدغه‌های اصناف و بازاریان در سراسر کشور برپا شد که از این تعداد 1609 میز خدمت در استان‌ها و 266 میز خدمت در پایتخت استقرار یافته است. همچنین از ابتدای اردیبهشت تا اواسط مرداد سال جاری نیز تعداد 2651 میز خدمت و نشست هم‌اندیشی به همت سازمان امور مالیاتی کشور برای بهره‌مندی مودیان در سراسر کشور برگزار شده است. در اخیرترین مورد نیز در بازه زمانی 6 لغایت 15 مرداد سال 1403 تعداد 235 میز خدمت برای تکریم مودیان و همچنین پاسخ به سوالات و ابهامات ایشان از جانب ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران برای اتحادیه‌ها و اصناف برگزار شده است.

بر این اساس در بازه زمانی فوق 38 میز خدمت توسط اداره کل امور مالیاتی جنوب تهران برای اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، چینی، بلور و لوستر تهران، درودگران و مبل‌سازان تهران، بنکداران مواد غذایی تهران، اتحادیه میخ و قفل و لولا، فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران، آجیل و خشکبار، حق‌العمل‌کاران میوه و تره بار برگزار شده است.

در همین بازه زمانی 12 میز خدمت به همت اداره کل امور مالیاتی شرق تهران با هدف پاسخ به سوالات و رفع ابهامات اتحادیه تعمیرکاران خودرو، فروشندگان لاستیک، مشاورین املاک، قنادان، اتحادیه کباب و حلیم، اتحادیه سوپر مارکت، اتحادیه آرایشی، لاستیک و تعویض روغن، رستوران و چلوکباب برپا شد. همچنین 109 میز خدمت توسط اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران جهت ارائه خدمات به اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات، طاقه فروشان پارچه، تولید و فروشندگان پوشاک تهران، تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف، تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی، طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری برگزار شد. در بازه زمانی فوق تعداد 5 میز خدمت نیز از جانب اداره کل امور مالیاتی غرب تهران برای اتحادیه اغذیه فروشان، بستنی و آبمیوه، ساختمان دکتر هوشیار، ساختمان فرهنگ، ساختمان وردآورد و یک میز خدمت توسط اداره کل امور مالیاتی شمال تهران جهت ارائه خدمت به اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل استقرار یافته است.

آقای محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص با تاکید بر استفاده از ظرفیت میز خدمت در ارتباط با مردم، تکریم مودیان را اولویت اول سازمان امور مالیاتی می‌داند و می‌گوید: برپایی و استقرار میز خدمت و تقویت حضور میدانی جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی، گفتمان جدید نظام مالیاتی است و بعنوان الگوی مصداقی در چارچوب رویکرد مودی مداری و در راستای تسریع و تسهیل امور مودیان، در دستور کار نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید قرار گرفت و با توجه به استقبال بسیار خوب اتحادیه‌ها و صنوف و مودیان مالیاتی، این موضوع تداوم خواهد یافت.

تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی/ تسری بخشودگی به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی

تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی/ تسری بخشودگی به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی و تسری آن به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/25
انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط مودیان/ 350 هزار نفر از اصناف مالیات خود را نشان‌دار کردند!

انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط مودیان/ 350 هزار نفر از اصناف مالیات خود را نشان‌دار کردند!

براساس اعلام روابط عمومی سازمان مالیاتی کشور تاکنون نزدیک به 350 هزار نفر از اصناف در سال جاری اقدام به انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود کردند.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/24
شناسایی فرار مالیاتی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش معدن کرمان

شناسایی فرار مالیاتی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش معدن کرمان

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی 64 مودی دارای کتمان فروش در استان کرمان خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/24
سازمان امور مالیاتی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ شایسته تقدیر شد

سازمان امور مالیاتی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ شایسته تقدیر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدا لوحی از رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی تقدیر و قدردانی کرد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/21

دانلود نسخه PDF خبر

نظرات خود را ثبت نمایید

مشاوره رایگان