نشست مدیران ادوار حوزه آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور

تاریخ انتشار: 1403/05/25

نشست مدیران ادوار حوزه آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در نشست مدیران ادواری حوزه آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد مباحثی نظیر تاریخچه، جایگاه و کارکرد مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی، ارتباط موثر سازمان با مراکز آموزش عالی، پژوهش و برنامه‌ریزی، بررسی انگیزه، رفتار سازمانی و میزان بهره‌وری پرسنل، پیوند بین مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی، جذب حداکثری پژوهشگران در سازمان، ثبات قوانین، میزان اختیارات قانونی و وظایف جامعه مشاوران رسمی مالیاتی و جامعه افراد حسابدار رسمی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان مالیاتی کشور در این نشست با عنوان اینکه در حوزه آموزش کارهای مهمی صورت گرفته اما فعالیت های دیگری نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: طی یک سال اخیر اقداماتی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت که نشان از همدلی همکاران دارد و سرمایه‌ای ارزشمند برای سازمان است. ضمن اینکه فضای مجازی نیز در راستای ارتقا فرهنگ‌سازی به نظام مالیاتی بسیار تاثیرگذار بود.

ایشان با ارائه آماری در باب میزان درآمدهای مالیاتی افزود: سال گذشته 810 همت وصولی، 165 همت عوارض و حدود 60 همت مطالبات دولت دریافت شد که این امر نشان از رشد 72 درصدی در مقایسه با سال ماقبل دارد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در دهه 90 نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه‌های جاری دولت به طور متوسط 47 درصد بود، افزود: این ارقام در سال 1400 به 41 درصد، 1401 به 47 درصد و در سال 1402 به بالای 50 درصد رسید.

آقای سبحانیان گفت: در دهه 90 سهم منابع بودجه عمومی  از طریق مالیات حدود 37 الی 38 درصد بود در حالی که این رقم در سال 1400 به 30 درصد، سال 1401 به 34 درصد و در سال 1402 به بالای 40 درصد رسیده است که از این نظر نیز توانستیم رکورد خوبی را به ثبت برسانیم.

وی با اشاره به اینکه بحث پاداش مطابق با بهره‌وری یک نکته مثبت و قابل توجه در مورد عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور محسوب می‌شود، گفت: اکنون در حوزه آموزش در حال نقطه زنی و هدف‏ گذاری هستیم که باید آن را توسعه بخشیم ضمن اینکه مرکز آموزش نیز باید ما را در این حوزه یاری نماید.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ایران تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 1000 میز خدمت برگزار شده است که این مسئله بسیار مورد توجه مودیان به ویژه بازاریان قرار گرفت. همچنین در سال جاری با اقداماتی که توسط سازمان صورت گرفت میزان تسلیم اظهارنامه‌ها افزایش یافتند.

ایشان یادآوری کرد: در طول دوران خدمتم در سازمان تلاش کردیم تا بیش از پیش افراد متخصص را در راستای بهره‌گیری در امور مالیاتی شناسایی کنیم و از مدیران حرفه ای در راستای بهبود سازوکار سازمان امور مالیاتی به کار بگیریم.

همچنین در این نشست، نادر آریا سرپرست مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی، در خصوص عملکرد و برنامه‌های آینده این مرکز، عنوان کرد: طی 3 سال اخیر در حوزه‌هایی مانند  آموزش، اطلاع رسانی در امور پژوهش، راهنمایی و مشاوره‌های لازم در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی سازمان، تشکیل جلسات شورای پژوهشی و ... برنامه‌های متعددی صورت گرفته است؛ اکنون تمام تلاشمان این است که اقدامات فوق را به منظور ارتقاء سطح پاسخگویی سازمان در برابر تصمیمات، قوانین و طرح هایی که به دولت پیشنهاد می‌شود ارتقا بخشیم.

وی در خصوص مزیت برگزاری جلسات متداول مشورتی و کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی و پژوهشی گفت: این امر موجب شناخت نقاط قوت و آسیب می‌شود و مرکز را در راستای اخذ تصمیمات در حوزه‌‌های آموزشی و پژوهشی راهنمایی کرده و کسب راه‌حل را تسریع بخشد.

آقای آریا افزود: اکنون میان حوزه ‏های آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی ارتباط قابل توجهی برقرار شده که تداوم آن می‌تواند حاشیه دفاعی مطلوبی را برای سازمان امور مالیاتی در برابر تصمیمات اخذ شده ایجاد نماید.

محمد برزگری رئیس سابق مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی  سازمان امور مالیاتی نیز در این نشست، عنوان کرد: سال گذشته طرح‌های آموزشی بسیاری را مصوب کردیم که مورد توجه وزارت علوم قرار گرفت و درخواست داشتند تا طرح‌های آموزشی را در اختیار سایر ارگان‌ها نیز قرار دهیم.

ایشان در پایان گفتند: برای دوره‌های آموزشی که برگزار می‌کنیم گواهی آموزشی به شرکت کنندگان می‌دهیم که مدت زمان اعتبار این گواهی‌ها یکساله است وجهت تمدید مجدد آن آزمون برگزار می‌شود؛ همچنین آزمون‌های تعیین سطح را از سال گذشته برای همکاران قرار دادیم که در ارتقاء شغلی آن‌ها موثر است.

تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی/ تسری بخشودگی به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی

تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی/ تسری بخشودگی به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی و تسری آن به پرونده های مطرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/25
انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط مودیان/ 350 هزار نفر از اصناف مالیات خود را نشان‌دار کردند!

انتخاب محل هزینه کرد مالیات توسط مودیان/ 350 هزار نفر از اصناف مالیات خود را نشان‌دار کردند!

براساس اعلام روابط عمومی سازمان مالیاتی کشور تاکنون نزدیک به 350 هزار نفر از اصناف در سال جاری اقدام به انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود کردند.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/24
شناسایی فرار مالیاتی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش معدن کرمان

شناسایی فرار مالیاتی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش معدن کرمان

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی 64 مودی دارای کتمان فروش در استان کرمان خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/24
سازمان امور مالیاتی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ شایسته تقدیر شد

سازمان امور مالیاتی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ شایسته تقدیر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدا لوحی از رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی تقدیر و قدردانی کرد.

تیم تحریریه

تیم تحریریه

1403/06/21

دانلود نسخه PDF خبر

نظرات خود را ثبت نمایید

مشاوره رایگان