خروج مودیان خُرد مالیاتی از گردونه فرآیندهای اداری با اجرای تبصره ماده 100

تاریخ انتشار: 1403/03/30

خروج مودیان خُرد مالیاتی از گردونه فرآیندهای اداری با اجرای تبصره ماده 100

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، جعفر قادری در خصوص مزیت حرکت به سوی مالیات‌ستانی خودکار سیستمی و عدالت‌محور، اظهار کرد: عدم مراجعه مودیان مالیاتی به ادارات مالیاتی، عدم نیاز به تکمیل اظهارنامه مالیاتی فیزیکی و حذف فرآیند پیچیده ثبت اظهارنامه توسط مودیان و ... از جمله مزایای هوشمندسازی نظام مالیاتی است.
وی با بیان اینکه تبصره ماده 100 توان خارج کردن مودیان خرد از گردونه فرآیندهای اداری را دارا است، گفت: افرادی که مجموع فروش سالیانه آن‌ها تا سقف 18 میلیارد تومان است، می توانند به راحتی و با ثبت نام الکترونیکی از مزایای موجود در تبصره ماده 100 بهره گیرند.
قادری، تبصره ماده 100 را حرکتی مناسب و رو به جلو خواند و افزود: فرصت ویژه‌ای که سازمان امور مالیاتی کشور ذیل این تبصره برای مودیان مالیاتی فراهم کرده امکان تقسیط مالیات پرداختی در مدت زمان طولانی (15 ماهه) مهیا شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: براساس آمار و ارقام موجود در سال گذشته معادل 50 درصد کل درآمدهای مالیاتی توسط 1 درصد از مشاغل که شامل مودیان حقیقی بزرگ و مشاغل خاص پرداخت شده است.
قادری با بیان اینکه تبصره ماده 100 در جهت منافع نظام مالیاتی و مودیان مالیاتی بوده، گفت: در مالیات خودکار و سیستمی ذیل این تبصره، نیاز به مشاوران مالیاتی پرهزینه را برای پرونده های مالیاتی از بین می‌رود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکرد تبصره ماده 100 به نحوی است که هر شخص مبتنی بر درآمد اکتسابی خروجی از تقاطع‌گیری داده‌های جامع مالی باید مالیات خود را بپردازد.
منبع: ایرنا

دانلود نسخه PDF خبر

نظرات خود را ثبت نمایید