بهبود نقدینگی شرکت‌ها با لغو اخذ مالیات علی ‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام

تاریخ انتشار: 1402/12/27

بهبود نقدینگی شرکت‌ها با لغو اخذ مالیات علی ‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، اظهار داشت: با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

وی افزود: تا پیش از ابلاغیه این موضوع، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آن‌ها متصور نبود نیز باید مالیات علی الحساب را پرداخت می ‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آن‌ها ایجاد می کرد.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با پیگیری‌های این انجمن به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری وزارت اقتصاد (سازمان امور مالیاتی) با لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد که اکنون با تحقق این امر، شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

گفتنی است طبق مصوبه اخیر، دریافت مالیات علی ‌الحساب 2 درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام از 15 اسفندماه سال‏جاری متوقف و مقرر شد اصل میزان عوارض پرداختی وفق قانون، پس از اینکه صادرات خاتمه یافت و درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، صرفاً از سوی سازمان مالیاتی اخذ شود.

دانلود نسخه PDF خبر

نظرات خود را ثبت نمایید