برقراری آرامش تولید و تجارت، مهم‌ترین وظیفه دولت در ازای مالیات‌ستانی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران آقای مسعود پزشکیان رئیس جمهور دولت وقت، در نشست با «فعالان و تشکل‌های اقتصادی» استان خراسان رضوی، با اشاره به نکات مطرح شده از سوی فعالان بخش‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان در خصوص نظام مالیات ستانی عادلانه، اظهار داشت: دوام و قوام دولت به رونق صنعت، تولید و تجارت است؛ اگر تولید و تجارت نباشد یا رونق نداشته باشد، دولت هم دوام و رونق نمی‌یابد.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت باید در ازای مالیاتی که از بخش تولید دریافت می‌کند، امنیت بخش تولید و تجارت را حفظ و ارتقا دهد و شرایط کسب و کار را آسان کند و از اجحاف بخش‌های دیگر به فعالان اقتصادی و تولیدی جلوگیری کند.

ایشان با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه، گفت: از دید حضرت علی (ع) جامعه به طبقاتی تقسیم می شود. یکی از طبقات جامعه از نظامیان تشکیل می‌شود. حضرت علی (ع) همه طبقات را نام می برد و وظیفه آنان را می گوید. اما می فرماید برای همه این طبقات هیچ قوامی نیست مگر بر تاجران و صاحبان صنعت. یعنی اگر من دولت بخواهم بمانم باید تجارت و صنعت من فعال باشد.

آقای دکتر پزشکیان افزود: وظیفه دولت ها این است که بستر را فراهم تا تولیدکنندگان و صنعت گران بتوانند در امنیت کار کنند و سپس مالیات به دولت دهند. ما وظیفه خود می دانیم که به شما کمک کنیم.

رئیس جمهور در پایان عنوان کردند: ما قلبا می خواهیم مشکل فعالان اقتصادی را حل کنیم. به علم و افراد کارشناس و نخبگان معتقد هستیم. اگر این ها به صحنه بیایند مشکلات حل می‌شود.